Re: XF86Config-4 silinirse

Merhaba,

On Wed, Jun 08, 2005 at 08:32:36AM -0700, Mehmet Seckiner wrote:

[...]

> dpkg-reconfigure xserver-xfree86
> komutunun sonucunda elde ettigim seyleri ben cikti
> olarak XF86Config-4 dosyasinda goremiyorum. Ya da
> ikinci seferinde ancak gorebiliyorum. Fakat debconf a
> tesir ettigi kesin. Ben bugun sizin anlattiginiz
> bilgileri kullanarak klavye ve mouse ile ilgili
> sorunlarimi cozdum ancak yontemi soyle uyguladim:
> Once dpkg-reconfigure yaptim. Daha sonra da tesirini
> hemen gorebilmek icin "dexconf -o" komutunu uyguladim.

Su an deneme imkanim yok ancak bildigim kadari ile durum sizin
ifadenizden biraz daha farkli olmali. Soyleki;

XF86Config-4 dosyasina disaridan elle bir mudahele yaptiginizda
artik o mudaheleden sonra dpkg-reconfigure ile yaptiginiz islemlerde
elde ettiginiz ayarlar ilgili dosyaya tesir etmez. Burada dosyaya
yapilan son mudahelenin hangi arac ile (debconf mu degil mi?)
yapildigi dikkate alinarak islem yapilir. Ancak bu durumu onceki
iletide de ifade ettigim gibi debxconf ile birnevi sifirlayabilirsiniz.

# debxconf -o dosya_ismi

seklinde ilgili dosyaya yeniden debconf verileri ile mudahele edersiniz.
Bu son mudahele sonrasi artik ilgili dosya dpkg-reconfigure ile yapilan
ayarlamalara da yanit veriyor olmasi gerekir. Yani son islemi debxconf
ile yapip dosyaya disaridan elle mudahele etmedikten sonra artik
dpkg-reconfigure ile yapilandirma isleminin sorunsuz neticeleniyor olmasi
gerekir diye dusunuyorum.

> Acaba bu tecrubem benim kafamin bulandigindan
> kaynaklanan yanlis algilana birsey olabilir mi? Ya da
> gercekten olma ihtimali olan birsey ise neden
> kaynaklandi ve cozumu ne olabilir?

Yukaridaki izahimi su an test etme sansim olmadigi icin cok emin de
olmamakla birlikte, yukaridaki bu basit testi yapmanizi oneririm.
debxconf ile dosyayi olusturun daha sonra dpkg-reconfigure ile fark
edilebilir ufak bir ayari degistirip birakin. Sonra Xf86Config-4
dosyasini herhangi bir editor ile acip dpkg-reconfigure ile yaptiginiz
son degisikligin tesir edip etmedigini kontrol edin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin