Re: XF86Config-4 silinirse

Merhaba,

* Mehmet Seckiner [Tue, 7 Jun 2005 07:53:54 -0700 (PDT)]

> Merhaba;
>
> Bugun xserver ayarlarını yeniden yapmak
> istedigim bir makinede garip bir seyler karsilastim.
> ben dpkg-reconfigure xserver-xfree86 ile yeni bastan
> konfigure ediyordum ancak bir turlu ayarladigim
> ozellikler XF86Config-4 dosyasinda gorunmuyordu.
>
> Bir suru kurcaladim ugrastim.
>
> Ve isin garibi ben XF86Config-4 un ismini degistirerek
> falan biseyler deniyorum, bu konfigurasyon yazilimi
> eski ayarlarimin ne oldugunu nasil oluyorsa
> hatirliyor, bulup biyerlerden getiriyor. Mesela Klavye
> ayarinda tr_q yazmam gereken yere Q yazmisim. Ben
> [...]

Bu veriler /var/cache/debconf/config.dat dosyasi icerisinde yer aliyor.
Siz XF86Config-4 dosyasina dexconf (Debian X Configuration Tool)
haricinde mudahelede bulunursaniz artik dpkg-reconfigure ile yaptiginiz
islemler gecerlilik kazanmaz. Yaptiginiz islemle
/var/cache/debconf/config.dat dosyasina kaydedilir ancak
/etc/X11/XF86Config-4 dosyasini etkilemez. Bunun icin su yontemi
deneyelim;

# dexconf -o /etc/X11/XF86Config-4

Debian X Configuration Tool'un yardimi ile debconf
veritabanindaki (config.dat) verileri /etc/X11/XF86Config-4 dosyasina
aktaralim.

Ardindan X sunucunuzu yeniden yapilandirmayi deneyin.

# dpkg-reconfigure xserver-xfree86

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin