From: Alper KANAT [mailto:tunix@raptiye.org] Sent: Friday, June 03, 2005 4:37 PM
To: Fırat Kaymak
Cc: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: root ve tr karekterler

/etc/profile dosyasını açıp sonuna şunları ekleyin:

export LANG=tr_TR
export LC_ALL=tr_TR
export LC_CTYPE=tr_TR

Bundan sonra grafiksel arabirimde Türkçe'yle ilgili probleminiz olmamalı.. Hiç değilse GNOME'da olmuyor..

Root olarak giriş yapmanız tavsiye edilmez. Ama illaki istiyorsanız KDM'nin ayarlarından bu iş yapılabilir. Zira GNOME içerisindeki Giriş Ekranı Ayarları adlı araç ile bu halledilebiliyor.. Kolay gelsin.

Fırat Kaymak yazmış:

Ben debian sarge sürümünü kullanıyorum. Oldukça memnunum. İlk açılışte gnome ekranı ile giriş yapıyorum.user name ve password gibi sorular soruluyor. User name kısmına root yazdığımda bu ekrandan root olarak giremessiniz diyor. Ben KDE ye root olarak girmek istiyorum. Nasıl yapabilirim. Detaylı açıklarmısınız.

Ayrıca klavye ile türkçe karekter yazamıyorum. Mesela küçük ı veya ş yazamıyorum. Bunun ayarları nasıl yapılır detaylı lütfen açıklarmısınız.

Teşekkürler.

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;Istanbul;;;T=C3=BCrkiye
email;internet:tunix@raptiye.org
x-mozilla-html:TRUE
url:http://raptiye.org
version:2.1