root ve tr karekterler

Ben debian sarge sürümünü kullanıyorum. Oldukça memnunum. İlk açılışte gnome ekranı ile giriş yapıyorum.user name ve password gibi sorular soruluyor. User name kısmına root yazdığımda bu ekrandan root olarak giremessiniz diyor. Ben KDE ye root olarak girmek istiyorum. Nasıl yapabilirim. Detaylı açıklarmısınız.

Ayrıca klavye ile türkçe karekter yazamıyorum. Mesela küçük ı veya ş yazamıyorum. Bunun ayarları nasıl yapılır detaylı lütfen açıklarmısınız.

Teşekkürler.