Re: Sebebsiz donma sorunu

Usb'ye bağlanan bir hub var. onu cıkartıp denemiştim. Biosdan usb kontrollerini kapatıp da denedim.. hdd'den olacagını sanmıyorum zira o harddisk 2-3 yıldır GNU'lu, kullandığım bir harddisk. eski  pc'de sorunum yoktu.
Dün gece biraz uğraştım biraz karışık şeyler oldu. memtest86 uygulamasıyla ram'ı tarattığımda da donuyordu. ram'leri değiştirdim, biostam ram saat ayarlarından oynadım, yine aynı. o ram'ları başka pc'de tarattım bir sorun yok. Bilgisayar acıldıgında ram dolana kadar çeşitli uygulamalar actım, birkaç işlemi aynı anda başlattım gıg demedi. Ayrıca bu PC'de bazen kullandıgım win98 vardı onda da donma sorunu yok. Elimde winXP cdsi olmadıgı için internetten cektiğim longhorn'u kurdum, üzerine çeşitli test programları bulup kurdum test ettirdim performansı gayet başarılı. hiç donmadı. Ama ne varki tekrar grub loaderi  yükleyip debianımı actım yine bir kaç dk sonra dondu. 2.4 çekirdeği ise şuan tum donanımlarımı düzgün calıştırmıyor.
 Bildiğiniz memtest86'dan başka ram tarama, veya PC test etme programları var mı? Şuan nasıl bir yol izlemem lazım. cd-rom ve hdd'de sorun yoktu. ram'ler de değiştirdim. standart klavye, fare kullanıyorum. onboard tüm donanımlarda kapalı. (kasanın içinde başka da bir şey yok) Bios'u ilk aldıgımda ben kendim güncellemiştim celeron D'ye uyumsuzdu diye. Başka da bir versiyonunu bulamadım. Bir daha güncellesem eski sürüme dönmem lazım o da pc'mi acılmaz yapar.