Re: Sebebsiz donma sorunu

Benzeri problem ile ben de karşılaşıyorum ama bir farkla ben suçluyu bilmekle beraber çözümü bilmiyorum.

Sistemimde iki tane cd sürücü var :

* Sony CD Writer
* LG DVD Writer

Sony cd'yi kullanırken sistem *bazen* (özellikle bir kaç defa mount / unmount sonrasında) donuyor.. Resetlemekten başka çarem kalmıyor.. Peki ben ne yapıyorum? LG'yi kullanıyorum... :)

Bir de sanki senin sorunun aşırı ısınma gibi geldi bana... (Not : Tümüyle hissiyata dayalı olup bilimsel hiç bir tabana oturmamaktadır bu kanı..)

yalçın karagöz yazmış:
Merhabalar
Daha önce 2.4 cekirdeğilye debian sarge ve deneme amaclı farklı bir bölüme debian sid kullandıgım sistemimi 2.6 çekirdeğine güncelledim (sarge'yi). Sorunsuz calışıyor görünüyor amcak 10-15 dk sonra her şey normalken durup dururken bilgisayarım kilitleniyor, fare, klavye artık hiç tepki vermiyor. Loglara baktım ama hiçbir kayde değer bişey bulamadım. Bunun ardından 2.6 çekirdekli başka distrolar kurdum denemek için (suse, xandros, ubuntu, arch) ama yine aynı sorun vardı. Yani sistem calışır vaziyetteyken aniden donuyor. bu, konsolda calışırkende oluyor boşta dururkende. Denemek için işlemciye yük bindiriyorum, ram dolana kadar bişeyler acıyorum bi sorun yok gözüküyor. Ama biraz kullanımdan sonra kendi kendine donuyor. acılışta, grup parametrelerine nodma, noapic nolapic no acpi apci=off ..vs.vs.. denedim ama cözüm bulamadım. Bios'dan da çeşitli fonksiyonları kapattım(acpiye, yapışık pci elemanlarını) en fazla 5 dk daha gec kapanmıştır. Beni düşündüren 2.4 çekirdeğiyle yaklaşık 7-8 aydır bu bilgisayarı sorunsuz kullanıyordum. Donanımım elitegroup sis-661 cipsetli anakart, yapışık sis-650 ekran, 512 ddr400 ram, celeron D 2.4 cpu, 8 parcaya bölünmüş 40 gb hdd (kolay değil birsürü distro denedim). Eğer donanımla alakalı bir sorun varsa en azından hangi donanımla alakalı oldugunu bileyim.(bu arada bios'la alakalı olabilir mi? acılısta hep grub "unknown flash type" mesajından sonra acılıyor.) Debian'ımı 2.6 cekirdeğiyle istiyorum.. Log istiyorsanız hangi logu göndermem lazım. Zira loglarda pek bişey olacagını sanmam mp3 dinlerken, rm -rf komutunda, ekran koruyucusuna gecerken bile donuyor.
Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
.

--
M. Çağatay Tengiz