Re: Temel bir linux sorunu

Cuma 27 May 2005 14:47 tarihinde, Mehmet Seckiner şunları yazmıştı:
> Simdi tamam umask i ayarlayacagim diyelim.
>
> Fakat o zaman o partitiondaki olusturulan dosyalarin
> tamami ayni ozelliklere sahip olmayacak mi?
>
> Ortak kullanılacak klasordeki dosyalar bir
> sekilde olmasi gerektigi gibi ayarlanmis olacaklar
> ancak diger kullanici gelip benim home klasorumdeki
> dosyami da ellemek isteyebilir...
hıms mantıklı bir soru ve hemen yine umask üzerinden bir cevap vereyim...
bu seferde /home dizini ayrı olmasa bile /home/ortak adlı dizin ayri bir
partition u gosterir ve /etc/fstab dosyası içerisine suna  benzer bir satir
yazarız ..

/dev/hda9 /home/ortak ext3  defaults,umask=002

	sistemi reboot etmemize gerek yoktur sadece remount yapmak kafidir ..
umask' ı sadece /home /etc /boot icin degil her ayrı partisyon icin farklı
farklı ayarlayabilirsiniz ve partisyonun bağlanacaği yerin bir önemi
yoktur ...

ayrıca sinan beyin öneriside çok kötü bir öneri değilmiş ...
cvs yada svn ile dökümanlarınızın yada dosyalarınızın ortak bir alanda tutarak
kullanabilirsiniz...

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)