Ihtiyaca binaen

Beyler, hanimefendiler ve diger hazirun :-)

Gecenlerde yazdigim bir iki yazi uzerine bir iki
arkadasimiz, icerikten maada, uslubum konusunda bana
dogrudan yazarak yaptigimin yanlis oldugunu
hatirlattilar. Zaman ayirip yazmis olduklari icin
tesekkur ederim.

Bu yazilardan en az birisi listeye de cc'lenmis
olmasina ragmen posta istemcimdeki filtrelemeler
yuzunden, ben sadece bana direkt gelenleri cevaplamis
oldum. Bu yazismalarin birer kopyasini buraya almak
yerine, daha genel bakip cevaplandirmak istiyorum.

Birincisi 'gizlilik notu' konusunda:

Zannedersem bu konudaki yazimin muhatabi olan arkadasimiz
benim yazimi kisisel almis ve kirilmis.

Bunun boyle olmus olmasina gercekten uzgunum, yazis
maksadim kisisel hucum degildi; arkadasimizi gercek
dunyada ne tanirim ne de bilirim. Velev ki, tanidik
olsa dahi, isimsiz bir adres arkasina siginip hucumlarda
bulunacak bir karakterde degilim.

Isimsiz bir adres kullanmak benim tercihim, fakat su-i
niyetten kaynaklanmiyor.

'Gizlilik notu' konusunda yazdigim sey sadece 2 satir
olunca, maksadini asacak derecede keskin olmasi da
mukadder oldu.

'Gizlilik notu' cinsiden seylere itirazimi daha uzun
[fakat yine de kisaca :-) ] aciklamak isterim:

Kamusal listelere yazilan bu tur yazilar, aliciyi
potansiyel suclu haline dusuruyor --en azindan
ahlaken ['morally'].

Yazinin icinde 'gizli' ya da 'hassas' seylerin olup
olmadigina ben [yani, alici] karar veremez. Neyin '
gizli' neyin 'hassas' oldugu konusu hukuken dahi
subjektif ve konjonkturel bir mahiyet tasir. O yuzden,
bu tur dipnotlara itiraz ederim.

GMame vs uzerinden bunlara erismek de hem kullanisli
degil, hem de bunlar 'signature' olmadigi icin esasen
ahlaki/hukuki yukumlulugu gidermez.

Calistigi kurumlar tarafindan, bu tur dipnotlar
[disclaimers] gonderilen postalarin altina otomatik
olarak ekleniyorsa, ilgili kurum belki de 'benim
adima ya da kimligimle kamusal yazismalar yapma'
demek istiyordur...

Bu durumda en makul cozum, bence, bunu zorlamak yerine,
piyasada bini bir para olan bedava eposta adreslerinden
birisini kullanmaktir.

Ozet ve sonuc: Arkadasimizi kirdigim icin ozur dilerim,
ama sadece beni yanlis anlayip kirilmasina imkan tanidigim
[maksadi asan uslup] icin ozur dilerim. Prensipte yanlis
dusundugum kanaatinde degilim...

Gelelim Ubuntu konusuna:

Bu konuda cok daha kisa yazacagim.

http://belgeler.org/howto/smart-questions-asking.html#id33316
ve
http://belgeler.org/howto/smart-questions-asking.html#id33311

Ubuntu konusunda yazan arkadasimizi burada ilgilendiren
cok sey var bence.

Arzederim,