Re: tr karakter sorunu

* koray [2005-05-25 01:11:17+0300]
> XFCE4 kullanıyorum.
> Settings --> File Manager altında LANG ayarını tr_TR ve tr_TR.UTF-8
> olarak denedim ama File Manager'da halen türkçe karakterlerin bazılarını
> göremiyorum. Yerine bir kare içerisinde fffd gibi karakterler içeren bir
> görüntü çıkıyor. Thunderbirdde de dil ayarı UTF-8 olarak ayarlı ama
> nedense böyle bir durumla karşı karşıa kaldım.
> Nasıl çözebiliriz bu sorunu acaba?

Saniyorum kurman gereken eksik bir yazitipi paketi var veya Thunderbird
/ XFCE4'de ayarli yazitipi gerekli sekillere (glyphes) sahip degil.  Ilk
problem icin su iletide listelenen paketleri (bir kismi alakasizdir)
kontrol et:

    http://lists.debian.org/debian-i18n/2005/05/msg00121.html

'ttf-bitstream-vera' paketi listelenmemis.  Bu paketin kurulu oldugunu
tahmin ediyorum.

Digeri icin o programlarin yapilandirmasina girerek yazitipi ayarlariyla
oynayacaksin.  Mesela yazitipi "Sans" seklinde bir 'alias' olarak ayarli
olabilir.  Bunu "Bitstream Vera Sans" olarak acik halde vermeyi
deneyebilirsin.