Re: tr karakter sorunu

Belirttiğiniz adresi inceledim.
Sitemimde olmayan yazıtipi paketlerini kurdum.
ayrıca mozilla-thunderbird-local-tr paketini de kurdum.
söylediğiniz gibi bitstream sans'a çevirdim yazıtipini.
Belli oranda bir düzelme oldu.
UTF-8 kullandığımda halen neredeyse tüm TR karekterlerde sorun çıkıyor ancak ISO-8859-9 kullandığımda küçük harfleri görebiliyorum. Ancak halen büyük harfler konusunda problem var. Daha farklı ne yapabilirim ki karakter konusunda tümüyle sorunsuz bir thunderbird'üm olsun.

iyi çalışmalar,
koray

Recai Oktas yazmış:

/ XFCE4'de ayarli yazitipi gerekli sekillere (glyphes) sahip degil.  Ilk
problem icin su iletide listelenen paketleri (bir kismi alakasizdir)
kontrol et:

   http://lists.debian.org/debian-i18n/2005/05/msg00121.html

'ttf-bitstream-vera' paketi listelenmemis.  Bu paketin kurulu oldugunu
tahmin ediyorum.

Digeri icin o programlarin yapilandirmasina girerek yazitipi ayarlariyla
oynayacaksin.  Mesela yazitipi "Sans" seklinde bir 'alias' olarak ayarli
olabilir.  Bunu "Bitstream Vera Sans" olarak acik halde vermeyi
deneyebilirsin.