Re: yeni ekran karti

merhaba

oncelikle bu isin neden 1 ayinizi aldigini bilmiyorum ama kisaca ATI suruculerini (2.6 cekirdek ve XFree-4.3.0 kullandiginizi varsayarak, radeon 8500 ustu kartlar icin konusuyorum) nasil derleyip kullanacaginizi yazayim.

http://www2.ati.com/drivers/linux/fglrx_4_3_0-8.12.10-1.i386.rpm
paketini indirin.ayrica sisteminizde kernel-headers ve kernel-source paketlerinin de bulunmasi gerekmektedir.(source paketine gerek olmayabilir emin degilim)

# alien -dc fglrx_4_3_0-8.12.10-1.i386.rpm
komutunu vererek rpm paketini deb paketi haline donusturun.

# dpkg -i --force-overwrite fglrx-4-3-0_8.12.10-2_i386.deb
komutu ile paketi kurun.(--force-overwrite parametresini vermemizin sebebi bu paketin sistemdeki baska bir pakete ait dosyanin uzerine yazmasini saglamak)

eger cekirdeginiz 2.6.10 veya daha yuksekse asagidaki yamalari uygulayin

http://www.hot.ee/amurde/p1.patch
http://www.hot.ee/amurde/p2.patch

adreslerindeki yamalari /lib/modules/fglrx/build_mod/ dizinine indirin.

# cd /lib/modules/fglrx/build_mod
# patch -p0 < p1.patch
# patch -p0 < p2.patch

komutlarini sirasiyla verin.

# cd /lib/modules/fglrx/build_mod
# /bin/sh make.sh
# cd .. (/lib/modules/fglrx dizinine geciyoruz)
# chmod a+x make_install.sh
# ./make_install.sh
# lsmod|grep fglrx ciktisi sonucunda birseyler varsa ne ala, eger yoksa
# modconf
/kernel/drivers/char/drm altindan fglrx'in yanina + ekleyin.

daha sonra /etc/X11/XF86Config-4 dosyasinda Device kisminda driver karsiligi olarak fglrx yazin.

Section "Device"
        Identifier      "ATI Technologies, Inc. RV350 [Radeon 9600 M10]"
        Driver          "fglrx"
        VideoRam        65535

X sunucuyu yeniden baslattin ve tux raceri acin.artik baliklari toplayabilmeniz lazim :)

selamlar

Koray Kuşat

Murat Sağlam wrote:
Fatih Ölçer yazmış:

merhaba,

debian (sarge)  icin problemsiz calisan
bir ekran karti onerisi yapabilir misiniz?

tesekkurler.

.

Merhaba,

Ekran kartı önerisi derken, ben seçmemeniz gerekeni söyleyeceğim. Kesinlikle ATI kullanmanızı tavsiye etmem, Sarge için kurmak benim neredeyse bir ayıma mal oldu ve sürücüyü kaybetme korkusuyla kernel update yapamıyorum...

Bildiğim kadarıyla Nvidia için güzel bir destek söz konusu, şu aralar ekran kartı almayı düşünseydim (Sarge için), Nvidia tercihlerimin ilk sırada olurdu.

Iyi günler.

Murat Sağlam