RE: Senlik, Debian ve Tesekkur

	Stant da ilk iki gun tam ucuncu gun ogleden sonra Sevgili Koray
Kusat ve Ercin Eker le beraber bulundum.

	Katilimcilar genel de linux la ilk tanismalari oldugu icin cok
zorlayici sorular sormadilar mumkun oldugunca Microsoft geyiginden uzak
durmaya calistik

	Bilgisayarlarina debian kurmaya calisan arkadaslara debian
kurulumunda yardimci (stantda hazir yansimiz vardi)olduk. Ilk uc gun 400 den
fazla set (1-2. CD ) cd en az iki katı brosur  (cd cekmeme yardimci olan  ve
surekli bos cd temin eden arkadaslara tesekkur ederim) 50 kadar netinstall
cd si dagittik. En kalabalik standlardan biriydik.

	Debiyan ermeni linuxumu diyenler oldu ismini lastik markasina
benzetenler oldu :)) Linuxtan baskabiseymi diye soranlar oldu dilimizin
dondugunce anlatmaya calistik. Konuya asina  olanlar sitesini cok
begendiklerini  turkce dokumanlarin bulunmasindan memnun kaldiklarini
Debianin turkce desteginin iyi oldugunu belirttiler  Onun haricinde Teknik
sorularda geldi. Windowsla beraber makinemde linux yuklenebilirmi gibi
grub.conf soran da oldu  exchange den kurtulmak istiyoruz address book -
public folder nasil olacak, active directory  linuxda mumkunmu gibi benzeri
sorularla da karsilastik.

	Ancak insanlar karsisinda bir mail grubu bir gonullu toplulugu
degilde ciddi bir organizasyon bekliyor gibi (ozellikle kamu) geldi debianin
Turkiye temsilcisi olup olmadigimi, Turkiyede kimlerin destek verdigini,
kimi muhattap alacaklarini soranlar cok oldu.

  	Senlik esnasinda beni en fazla sevindiren ise kamu kurumlarindan
katilimin fazlasi olmasi idi. Server altyapisini linuxa hatta debiana
gecirmeye calisan kurumlara kilavuzluk etmeye calistik ilk gun Buyuksehir
belediyesi, Dis Ticaret Mustesarligi Makine Kimya Endustrisi  Kurumu, Gumruk
mustesarligindan gelen Bilgi isem sorumlulari ile epeyce konustum ikinci gun
Devlet İstatistik Entitüsü, Diyanet İsleri, EGO ve Suan hatirlayamadigim
birkac kamu kurulusundan gelenler oldu ilaveten bircok isyeri yazılım
gelistirici analist grafiker vs vs ...

	Bence Genel Anlamda Debian standi acisindan ilk deneme basarili
olmustur bu ilgi devam ettikten sonra onumuzdeki yil cok daha iyi olacagini
dusunuyorum.

Not: Mustafa Akgul Hocamla beraber gelen gazeteci bir arkadas ayakustu
roportaj da yapti Mustafa hoca debian.org.tr domaini ni almaniza yardimci
olabilirim dedi konuyu Serdar beye ilettim.

Saygilar