i915gm chipset, cozunurluk, xserver

Öncelikle herkese selamlar.
Mavi bilgisayarın kampanyasıyla
aldığım datron kxa notebooka unstable
debian kurdum. Notebook sonoma işlemcili. i915 gm
chipsetli onboard ekran karti var.Net install cd'si
ile gelen kernel 2.6.8-2 ydi sanirim, ekran kartini
tanimadi. Ben de 2.6.8-11 imageini cektim. Bu kernel
i915gm chipsetli intel onboard ekran kartini tanidi.
Ama bu sefer de xfree86 da ekran kartinin driverini
vesa olarak atadi. i810 olarak sectigimdeyse X
acilmadi. Biraz arastirdiktan sonra
http://www2.uni-klu.ac.at/support/Debian da i915 icin
patchlenmis xfree86 buldum. Onu kurdum. Yine sadece
vesada calistirabildim. Sonra ayni depoda bir de xorg
gordum. Onu kurdum. Bu sefer i810 driverini
yukleyebildi.(Arastirmalarimda i915 icin ayri bir
driver yazilmadigi.i810 un i915/i915gm chipsetli
kartlari manipule edebilecegini gordum.) Ama bu sefer
de ekranin dogal cozunurlugu olan 1200x800 de
calistiramadim. Ne yaptiysam olmadi. Xorg loglarinda
"no mode of this line..." gibi birseyler yaziyordu.(Su
an makinanin basinda degilim. Eve gidince tekrar
bakarim.) Googleda yaptigim umitsiz arastirmalarda
modeline tanimlamam gerektigi gibi seyler okudum
forumlarda. Modeline tanimlamama ragmen X yine donup
dolasip 1024x768 de calisti. 1024x768 mode u
tanimlamamis olmama ragmen. Notebookla gelen driveri
yukleyince XP sorunsuz olarak 1200x800 de calismaya
baslamisti oysa :(((. Debian a gelmeden once 3 farkli
distro ile denemistim. :(( Gece ruyalarimda i915
gormeye basladim. Bundan sonrasi icin yapabilecegim
bir sey yok sanirim. Bu konu hakkinda bilgisi olan
birileri varsa yardim edebilirlerse sevinirim.
Tesekkurler .