Re: i915gm chipset, cozunurluk, xserver

Fatih KARACAER wrote:
Öncelikle herkese selamlar.
Mavi bilgisayarın kampanyasıyla
aldığım datron kxa notebooka unstable
debian kurdum. Notebook sonoma işlemcili. i915 gm
chipsetli onboard ekran karti var.Net install cd'si
ile gelen kernel 2.6.8-2 ydi sanirim, ekran kartini
tanimadi. Ben de 2.6.8-11 imageini cektim. Bu kernel
i915gm chipsetli intel onboard ekran kartini tanidi.
Ama bu sefer de xfree86 da ekran kartinin driverini
vesa olarak atadi. i810 olarak sectigimdeyse X
acilmadi. Biraz arastirdiktan sonra
http://www2.uni-klu.ac.at/support/Debian da i915 icin
patchlenmis xfree86 buldum. Onu kurdum. Yine sadece
vesada calistirabildim. Sonra ayni depoda bir de xorg
gordum. Onu kurdum. Bu sefer i810 driverini
yukleyebildi.(Arastirmalarimda i915 icin ayri bir
driver yazilmadigi.i810 un i915/i915gm chipsetli
kartlari manipule edebilecegini gordum.) Ama bu sefer
de ekranin dogal cozunurlugu olan 1200x800 de
calistiramadim. Ne yaptiysam olmadi. Xorg loglarinda
"no mode of this line..." gibi birseyler yaziyordu.(Su
an makinanin basinda degilim. Eve gidince tekrar
bakarim.) Googleda yaptigim umitsiz arastirmalarda
modeline tanimlamam gerektigi gibi seyler okudum
forumlarda. Modeline tanimlamama ragmen X yine donup
dolasip 1024x768 de calisti. 1024x768 mode u
tanimlamamis olmama ragmen. Notebookla gelen driveri
yukleyince XP sorunsuz olarak 1200x800 de calismaya
baslamisti oysa :(((. Debian a gelmeden once 3 farkli
distro ile denemistim. :(( Gece ruyalarimda i915
gormeye basladim. Bundan sonrasi icin yapabilecegim
bir sey yok sanirim. Bu konu hakkinda bilgisi olan
birileri varsa yardim edebilirlerse sevinirim.
Tesekkurler .

Yahoo! Small Business - Try our new Resources site

biraz uzun olcak ve packet pinningden dolayi basiniz agriyabilir ama biraz tecrubeden sonra cozuluyor
bu islem icin ubuntunun xorg packetlerini kullanabilirsiniz. Ubuntu yu ilk olarak Ankara Universitesi Bilgi Islem deki stajer arkadaslarimiz Fatih ve Erdemin bize tanitmasindan sonra takibe aldik ve ftp sunucumuzdaki yer problemi asildiktan sonra Levent arkadasimiza yogun bir sekilde alalim alalim diye israr edince sagolsun kirmadi ve mirror ini tutmaya basladik.

aslinda x ile ilgili problemler icin benim onerim ubuntu - hoary kullanilmasi . Debian da henuz xorg yok ve Project Leader in bi kac ay once slashdot da ki revievinda ancak sarge relase olduktan sonra xorg un repository ye girecegi yonunde. bir sure oncesine kadar http://debian.linux-systeme.com dan xorg paketlerini kullanabiliyorduk. fakat Bandwith problemleri yuzunden kapattilar. ben xorg icin bu repository yi kullaniyordum. Hoz maili yazdigim sirada bir kontrol edeyim dedim yeniden acilmis gorunuyor ama bir kontrol etmek gerekiyor.

ben unstable kullandim . artik kendi versionunuza gore degisiklikleri yaparsiniz ..

oncelikle /etc/apt/preferences i editliyoruz. yoksa direkt yenisini olusturun

###########################
## /etc/apt/preferences ###########
Package: *
Pin: release a=unstable,o=Debian
Pin-Priority: 991

// ubuntu’s xorg-common + xserver-xorg:
Package: *
Pin: origin archive.ubuntu.com
Pin-Priority: 510
// fix for special package:
Package: xprt
Pin: origin archive.ubuntu.com
Pin-Priority: 975
// ubuntu’s xorg-common + xserver-xorg:
Package: *
Pin: release a=hoary,o=ubuntu
Pin-Priority: 511
// fix for special package:
Package: xprt
Pin: release a=hoary,o=ubuntu
Pin-Priority: 986

## End of
/etc/apt/preferences  #######
###########################

bu arada packet pininge cok vakit ayiramadim priorityler ile ilgili yanlisligimi goren varsa  lutfen yazsin.

sonra /etc/apt/apt.conf.d/01_def.conf yaratiyoruz

###########################
###########################
APT::Default-Release "unstable";
###########################
###########################

en son olarakta /etc/apt/sources.list i editliyoruz

###########################
## /etc/apt/sources.list ############

deb ftp://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

deb ftp://ftp.de.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.de.debian.org/debian unstable main contrib non-free

##Mplayer
deb ftp://ftp.ankara.edu.tr/debian-marillat unstable main

##ubuntu
deb http://ftp.ankara.edu.tr/ubuntu hoary main restricted universe multiverse
deb-src http://ftp.ankara.edu.tr/ubuntu hoary main restricted universe multiverse

###end of
/etc/apt/sources.list  ######
###########################

sonra ;
$ sudo apt-get update

$ apt-cache search xorg
ciktisindan goruldugu uzere

matrox-tvout - configure a Matrox G550 for NTSC TV output
pm-dev - proxy management protocol development files
xbase-clients - miscellaneous X clients
xlibmesa-dri - Mesa 3D graphics library modules [X.Org]
xorg-common - X Window System (X.Org) infrastructure
xorg-driver-synaptics - Synaptics TouchPad driver for X.Org server
xserver-xorg - the X.Org X server
xserver-xorg-dbg - the X.Org X server (static version with debugging symbols)
fglrx-kernel-source - ATI binary kernel module source
xorg-driver-fglrx - Video driver for ATI graphics accelerators
xorg-driver-fglrx-dev - Video driver for ATI graphics accelerators (devel files)xfree86-common - X Window System (X.Org) infrastructure metapackage

bize gereken

xserver-xorg xorg-common xbase-clients xlibmesa-dri

bu paketleri apt-get install
xserver-xorg xorg-common xbase-clients xlibmesa-dri
seklinde yuklerken gelen suggestion ve recommendation larida gozden gecirip gerekli package leri kuruyoruz.

ama simdiden uyariyorum arasira ubuntu versionlari ve bazi xlib lerde sorun cikabiliyor. zamanim var sifirdan kurucam vs. diyorsaniz sorun yok. ama su an kullandigim bior sistem ve bikac saat kayip bile caninizi sIkacaksa hic bulasmayin derim .

Herkese debian dolu gunler ..

--
| Serdar Cihaner		|