RE: tr karakter sorunu

Selam;
Fluxbox'ta wm'in ekranda kullanacağı karakter, font vs. ayarları o an
kullanılan tema dosyasında tutuluyor ve buna elle müdehale etmek gerekiyor.
Aslında bu dosyalara müdehale etmeden de kullanabiliyorsunuz ama siz büyük
ihtimalle Türkçe ayarlarını sadece Gnome ve KDE 'den yaptığınız için sorun
çıkıyor. Gnome ve KDE 'de font, karakter seti vs gibi ayarları yaptığınızda
aslında bunu sistem geneli için değil de sadece Gnome veya KDE için
yapıyorsunuz. Eğer Gnome veya KDE için değil de tüm sistem için Türkçe
yapılandırması yaparsanız zaten Fluxbox temaları da öntanımlı dile göre
çalışıyorlar. Tek sorun Xterm , Eterm gibi programlar için Xdefaults
dosyasını edit etmek zorunda kalabilirsiniz. Listedeki yönlendirmelerden
sonuç alamazsanız bir de bu işi .Xmodmap ile çözmeyi deneyebilirsiniz. Böyle
bir Xmodmap'i http://www.turker.name.tr/debianturkce/Xmodmap.trq  adresinden
alabilirsiniz.

XF86Config-4 dosyasında yapılan değişikliğin çözünürlüğünüzü etkilememesinin
nedeni aynı dosyada aynı bölümde DefaultDepth 16 gibi bir satırın var
olabileceğini düşündürüyor. Eğer böyle bir satır varsa diğer ayarları
boşverip direk olarak Depth olarak 16  tanımlanmış ayara yönlenir X. Bu
satırın var olup olmadığını ve gösterdiği yerde bu değişikliği yapıp
yapmadığınızı kontrol edermisiniz.
Bir de Subsection "Display" kısımlarında Modes satırında sadece sizin
istediğiniz çözünürlük var iken deneyebilirsiniz. Mesela

    Subsection "Display"
        Depth       15
	  Modes "800x600" "1152x864" "1280x1024"
        ViewPort    0 0
    EndSubsection

varsa, bunu

    Subsection "Display"
        Depth       15
	  Modes "1152x864"
        ViewPort    0 0
    EndSubsection

Yapıp "Depth" kısmına da dikkat ederek deneyebilirsiniz. Hatta diğer
Subsection "Display" leri bir süreliğine silebilirsiniz (Yedekledikten sonra
tabi). Zaten bu çözünürlük desteklenmiyor ise komut satırına geri
düşecektir.
Kolay gelsin ...

Mehmet Türker
http://www.turker.name.tr