Re: Debian Sid Kurulumu ?

Merhaba,

* adem aydemir [2005-05-17 22:16:30+0300]
> Bugün bir bilgisayara cd'den debian sid kurmak istedim. Sarge gibi
> kurulacağını tahmin etmiştim. Fakat 1.cd boot olduğunda dil, klavye
> ayarlarını yaptıktan sonra hiç bir kernel imajının bulunmadığını,
> kurulumun devam etmesi halinde hatalar olabileceğini belirten bir
> mesaj geldi. Ben de devam etmeye çalıştım. Bu sefer de kurulum cd'
> sinde ash kabuğunu çalıştırıp, komut satırına düştü. Tabii tecrübe ve
> bilgimiz yeterli olmadığı için kurulumdan çıkmak zorunda kaldım.
>  Sarge'nin ve sid'in kurulumları gerçekten farklımı, yoksa ben mi bir
> hata yapmış olabirim?

Yontem farkli degil, ama icerik farkli.  Sid surumunde zaman zaman kod
kirilmasi da yasanabilir, bu normaldir.  Her iki imaj da (Sarge ve Sid)
farkli depolardan _otomatik_ insa betikleriyle olusturuluyor.  Bu islem
sirasinda unstable'daki cekirdek (mikro) paketleri bir nedenle CD'ye
alinmamis olabilir.  Benzer hataya baska arkadaslarin da dusmemesi icin
hatirlatayim.  Sorunsuz bir d-i kurulumu icin, Sarge imajlarini veya
duyurusu yapilan belirli Sid imajlarini (point release) kullanin.

>  Eğer farklı ise nasıl kurulacağını belirtebilirmisiniz?

CD'yle acilis yapin, ag baglantiniz varsa "agdan kurulumu" secin ve
kullanilacak depoyu Sarge (testing) olarak ayarlayin.  On tanimli
kurulum oncelikleriyle bu ayarlari yapamazsiniz.  Bu yuzden acilisi
'expert26' secenegiyle yapacaksiniz.  Tabii bu durumda cok miktarda
soruyla da karsilasirsiniz.  Biraz once ifade ettigim sorularin
haricindekileri ontanimli cevaplarla (ENTER) gecin.

Temel sistem kurulumunu tamamladiktan sonra APT depolarini tekrar CD'ye
ayarlayip sistemin kalanini kurabilirsiniz (anahtar kelime: apt-setup,
saniyorum base-config asamasinda bu zaten calistiriliyor).