Toshiba Satellite ve Pil Durumu Problemi

               Herkese merhaba,

Milli Eğitim'in verdiği laptoplardan bir tane aldım. Üzerine biraz uğraşarak da olsa Debian kurdum ama şimdi pil durumunu ne KDE'de ne GNOME'da alamıyorum. (Battery status applet doğru çalışmıyor.) Stock kernel'da bunu yapamayınca 2.6.10 kernel kodlarını indirip orada make defconfig yaptıktan sonra "Toshiba laptop support" ya da "extras" gibi iki seçeneği hem "processor type" hem de "power management" kısmında (ACPI başlığı altında olan) açtım. Yine olmadı. İlk denememde kernel'a gömülü (built-in) olmasını istedim. Sonuç alamadım. İkinci denememde modül olarak bırakıp kendim yüklemeyi denedim. Modülü yüklemeye kalkınca "FATAL : ... modülün_adresi : No such file or device" demeye başladı. Bu arada internette yaptığım küçük bir araştıma ile grub'ın menu.lst dosyasında kernel satırına "acpi=on" gibi bir istek ekleme işlemini yaptım ama sonuç değişmedi. Bunun yanında sisteme acpi ile alakalı tüm paketleri ve klaptop paketini de kurdum. Laptop'un modeli Toshiba Satellite L10-102. Makina ile ilgili ayrıntılı bilgi http://www.toshibatr.com/meb.htm adresinde var. Bu konuda herhangi bir öneri/çözüm varsa memnun olurum. İyi çalışmalar.

Mehmet Ali Aksoy