Subject: Re: Yeni kullanici problemleri (KDE'de USB HD mount edilmesi)
Date: Wed, 11 May 2005 00:03:33 +0200
From: Murat Erozlu <erozlum@gmail.com>
To: Yaşar ŞENTÜRK <yasar@dijitaltek.com>

Merhaba,

Herkeze cok tesekkurler problem hakikaten xine sound driver
secimindeymis. Bu arada driver'i xine uzerinden degil Kaffein'in
"Settings->xine Engine Parameters" menusunden degistirmek gerekiyor,
benzer problemi olanlara duyurulur.

KDE'de usb harddiskinin mount edilememesiyle ilgili olarak da soyle bi
bilgi verebilirim belki anliyan birileri cikar

/media# mount -t vfat /dev/sda usb0

komutunu girince assagidaki gibi bir error mesaji aliyorum. (Bu arada
harddisk FAT formatli daha once Mandrakede tamamen ayni komutla mount
ediyordum):

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda,
       missing codepage or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

/media# dmesg | tail

assigidaki sonucu veriyor

USB Mass Storage device found at 4
usbcore: registered new driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.
UDP: short packet: From 217.84.107.158:41372 0/20 to 82.227.37.129:33015
UDP: short packet: From 217.84.107.158:41696 0/20 to 82.227.37.129:33015
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0
FAT: invalid media value (0xb9)
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev sda.
FAT: invalid media value (0xb9)
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev sda.

Daha once de belirttigim gibi ayni HD gnome'da problemsiz bir sekilde
otomatik olarak mount ediliyor.

Tekrar tesekkurler,

Murat