Yeni kullanici problemleri

Merhabalar,

Daha once mandrake kullanmis birisi olarak dun sistemimi Debian
"Sarge"'e cevirdim. Su problemlerle karsilastim (bu arada Toshiba
Satellite 5205-S503 kullaniyorum)

1) Gnome'da otomatik olarak mount edilen USB external harddisk'im,
KDE'de otomatik olarak mount edilmedigi gibi, terminalden manual
olarak etmeye calistigimda da "not valid filesystem type" gibi bi
error veriyor. Konquerer'de devices bolumunde gozukmesine ragmen orda
da benzer bi mesaj veriyor ve acilmiyor. Bunun nedeni ne olabilir?

2) Totem ve Kaffein avi file'larinda cakiliyor (aslinda baska bir file
turu denemedim mp3 de calmiyor olabilir), noatun calisiyor. Bunun
nedeni sound driverlari ile ilgili birsey olabilirmi? Alsayi birturlu
calistiramadim, open sound driver gibi bisey kullaniyorum. (Su anda
baska bir bilgisayardan yaziyorum o yuzden tam hatirlamiyorum)

Yardimlariniz icin tesekkurler,

Murat