ibuild (debian live cd) hakkında

Harun Hurma wrote:

> Merhaba,

> Debian tabanlı live cd oluşturmak için kullanılan bu programla dün tanıştım.
>
> http://ibuild.livecd.net

ibuild ile biraz uğraştım. Daha sonra bootcd yi keşfettim :) Grafik arayüzü yok ama
bence daha kolay kullanılıyor.

Ancak eğer debian zorunlu değilse pclinuxos cdsini indirin. Diskinize kurun. (Dikkat
swap için 2 gb ayırsanız iyi olur). Güncelleme, değişiklik ne istiyorsanız yapın. Tamam
benim istediğim linux bu dediğinizde root olarak komut satırından mklivecd birisim.iso
komutunu verin. Bir çay için. Duruma göre iki çayda içebilirsiniz. iso dosyanızı cdye
yazın ve live cdniz hazır. Burada da dikkat edilecek husus en fazla 2 GB veriyi 700 MB
cdye sığabiliyor.  700 Mbyi biraz geçen bir isonuz oluştuysa dert etmeyin 800 MBlik
cdlerde piyasada bulunmakta.

Unutmadan pclinuxos apt-get ile paket kurup güncelleyebiliyor. synapticte grafik
arabirimi sevenler için unutulmamış. Hem mandrake paketlerini rpm olarak kurabiliyor,
hem deb paketlerini kurabiliyor. Güncellemek için kendi source.list depolarını
kullandım. Size de aynısı öneririm.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER