Re: Debian Linux sistem acilis hizi

On 4/19/05, Can Burak Cilingir <can@parkyeri.com> wrote:

> donanımlarınız sık değişmiyorsa "lsmod" yazıp çıkan her
> modülü /etc/modules dosyasına eklerseniz açılıştaki taramalara ihtiyaç

Bu ilk denedigim seydi ve taramalara devam edip de "Already loaded"
dedigini gozlemledim. Tarama suresinde herhangi bir kisalma
gozlemlemedim. :-( Hatta hotplug ile ilgili banned ayari var. Onceden
yukledigim modulleri oraya almayi da denedim ama sonucta oldukca buyuk
hacme sahip tum modules map dosyalarini satir satir okuyup bir de
banned olup olmadigina bakiyor ayni zamanda. Yani vakit alan
karsilastirmalara devam ediyor.

> kalmaz. şu durumda usb den bağladığınız aygıtlar için ne olur
> bilemiyorum tabi. takma olasılığınız olan her aygıtın modülünü
> ekleyebilirsiniz belki.

Bunu hotplog sistemi hallediyor zaten. Cekirdek donanim degisimini
algilayip "/proc/sys/kernel/hotplug" cekirdek ayarinda kayitli olan
/sbin/hotplug calistirilabilir dosyasini gerekli modul yuklemesini
yapmasi icin calistiriyor. Calisan sisteme donanim takip cikarma ile
ilgili bir sorun olmuyor.

ilginiz icin tesekkurler
--
sezai