Re: Re: bootsplash

On Mon, Apr 18, 2005 at 03:38:14PM +0300, Erhan Kesken wrote:

[...]

> bu arada dedigim gibi cekirdegi yeniden derledikten sonra yedekledigim
> bir onceki /lib/modules/2.6.10 dosyasını yeni yaratılan dosya ile
> degistirdim, simdilik bir problem gozukmuyor,fglrx ve ipw2200 modulleri
> calisiyor en azından, yanlis bisey mi yapiyorum?

Evet bu yontem hatali. Daha onceki cekirdeginiz 2.6.10 ve yeni
derlediginiz cekirdekte 2.6.10 oldugu icin modulleri bu sekilde
yedekleyip, yenisinin uzerine yazmaniz problem olusturmamis ancak
farkli cekirdek versiyonu icin cekirdek versiyonu ile modullerin
versiyonlari uyumsuzluk gosterebilir. Yani simdi problemin olmamis
olmasi daha sonra da olmayacagi anlamina gelmez. Cekirdek
versiyonunuzu degistirince bu yontem problem olusturur.

Modulleri bu sekilde yedekleyip, yeni olusanin uzerine yazmaniza da
gerek yok zaten.

	apt-get install kernel-source-[..]

seklinde indirdiginiz cekirdegi /usr/src/ altinda actiginizda

	cd /usr/src/
	tar -jxvf kernel-source-[surumu].tar.bz2
	ln -sf kernel-source-[surumu] linux
	('ln -sf kernel-source-2.6.10 linux' gibi)

bu cekirdek normalde olmasi gereken ontanimli bir takim ayarla
gelir. Bu ayarlar i386 mimarisi icin;

/usr/src/linux/arch/i386/defconfig

dosyasinda belirtilmistir. Daha onceki cekirdeginize ait ayarlar ise;

/boot/config-[mevcut-cekirdeginizin-surumu]

seklinde bir dosyada kayitlidir. Bu ayarlari alip kullanabilmek icin

	cd /usr/src/linux
	cp /boot/config-[mevcut_cekirdeginizin_surumu] .config
	make oldconfig

"make oldconfig" yaptiginizda "/usr/src/linux/arch/i386/defconfig"

dosyasindaki ayarlar ile sizin eski ayarlariniz karsilastirilir.
/usr/src/linux/arch/i386/defconfig dosyasinda olupda eski config
dosyanizda olmayan bir ayar (konfigurasyon) varsa bu durum size soru
olarak yoneltilir. Eski cekirdek ile yeni cekirdek arasindaki
ozellik farklarinin durumlari bu sekilde ayarlanmis olur. Sozgelimi
Yeni cekirdege yeni bir FS eklenmisse bunun yeni ayarlarinizda ne sekilde
degerlendirecegi sorulur ([N/y/m/?] seklinde).

Bunlara da yanit verdikten sonra siz yeni cekirdekte ilave surucu
eklentileri veya yamalar yapacaksaniz bunlari uygulayabilirsiniz.
Boylece cekirdeginiz daha ozel hale gelebilir. Sayet ihtiyac duyuyorsaniz

	make menuconfig

ile gerekli konfigurasyonu yaptiktan sonra;

	make-kpkg kernel-image --initrd
	cd ..
	dpkg -i kernel-image-[..] (Yeni olusan cekirdek imaj dosyasinin
	tam ismi)

Hepsi bu kadar.

NOT: Daha duzgun ve bilincli derlemeler icin make-kpkg komutunun
detaylarina bakmakta fayda var.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin