Re: bootsplash

Merhaba,

On Sun, Apr 17, 2005 at 06:49:13PM +0300, erhan kesken wrote:
> merhaba,
> bootsplash kurma isteğim cehaletimle birleşince ortaya kötü sonuçlar çıktı.
> soruları en başa yazayım, hikayesini sonra anlatayım, isteyen okusun:
>
> * suse-debian dual-boot kullanıyorum, birsey denemek icin susenin
> grub'ini yükledim, nasıl kavuşabilirim debian grub'ima tekrar?
>
> *bir yamayı depodan kurunca aynı zamanda uygulamış mı oluyorum? yoksa
> bir yerlere bir dosya iniyor, onu ayriyetten uygulamam mı gerekiyor.
>
> *yama uygulama işlemi bittikten sonra cekirdeği tekrar mi derlemem gerekiyor?
> (cahil oldugumu soylemistim)

> [...]

[..]

Sarge'de Grub icerisinde Splashimage kullanabilmek icin;

apt-get instal grub-splashimages

/boot/grub/menu.lst dosyaniza asagidaki kaydi girin.

splashimage (hd0,2)/boot/grub/splashimages/debsplash.xpm.gz

(dilerseniz /boot/grub/splashimages/ altindaki farkli resimleride
kullanabilirsiniz.)

Debiandaki Grub'dan Suseyi acabilmek icin Susenin grub.conf dosyasindaki
Suse ile ilgili olan satirlari hemen hemen aynen alip Debiandaki
/boot/grub/menu.lst dosyasina aktarabilirsiniz.

/boot/grub/menu.lst  dosyanizda Debian ve Suse icin asagidaki

ifadelerin yer almasinin yeterli olmasi gerekir.

------
title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.10
    kernel (hd0,2)/boot/vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

title SUSE LINUX 9.2
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hda1
    initrd (hd0,0)/boot/initrd
-----

Bunlardaki "kernel" satirlarina ilave parametreler vermek gerekir mi onu
bilemiyorum. Sisteminize gore denemeler yapmak icap edebilir. Onun icinde
grubun acilis menusunde "e" tusu ile editleme yapip "kernel" satirina ilave
parametrelerle denemeler yapabilirsiniz. Bu parametreler sistemden sisteme
farklilik gosterir.

splashimage icinde yukaridaki satiri ve islemleri unutmayin tabi.

Muhtemelen yukaridaki satirlar sorunsuz calisacaktir.

Kayitlarin aktif olabilmesi icin sizin sisteminizde;

# grub-install /dev/hda

Makineyi acip deneyebilirsiniz. Herhangi bir sekilde acilista problem olursa
acilis menusunde duzenleme moduna gerecek "e" tusu ile menuyu duzenleyip
"b" tusu ile boot edip kontrol edebilirsiniz.

Grub ile ilgili islemlerde biraz dikkatli olmakta fayda var.

Muhtemelen cekirdek derlemeye ihtiyaniz olmayacak. Suse vesafb ozelligini
kullandigi icin cekirdekte ilave destek gerekiyordu ancak menu.lst
icerisindeki satirlarda kernel satirina olan parametrelerde "vga=0x31a"
(1280x1024 - 16 bit karsiligi) benzeri birsey kullanmazsaniz vesafb
destekli cekirdege ihtiyac olmayacak.

Ancak cekirdek ile ilgili islemler icin

http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch28.html

adresindeki bir nevi ozet seklindeki bilgilere bakabilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin