bootsplash

merhaba,
bootsplash kurma isteğim cehaletimle birleşince ortaya kötü sonuçlar çıktı.
soruları en başa yazayım, hikayesini sonra anlatayım, isteyen okusun:

* suse-debian dual-boot kullanıyorum, birsey denemek icin susenin
grub'ini yükledim, nasıl kavuşabilirim debian grub'ima tekrar?

*bir yamayı depodan kurunca aynı zamanda uygulamış mı oluyorum? yoksa
bir yerlere bir dosya iniyor, onu ayriyetten uygulamam mı gerekiyor.

*yama uygulama işlemi bittikten sonra cekirdeği tekrar mi derlemem gerekiyor?
(cahil oldugumu soylemistim)

*nasıl kurtulunur bu kırık paketlerden

*her cekirdek derledigimde modulleri bastan kurmak zorunda miyim
yoksa, eski /lib/modules/2.6.10'u yedeklesem, sonra yerine koysam yer
mi?

* make-kpkg kernel-image'la derliyorun cekirdegi, bu komudu derlenmis
bir cekirdek kaynagi icersinde tekrar çalistirinca, binary'ler
yaratılmış olduğundan bir işlem yapmıyor sanırım, ben de make clean :)
dedim hemen, sonra o yok bu yok dedi. ne demem gerekiyordu?

niye bunları gruba atıyon da arastirmiyon diye kizan olabilir,
cunku ant ictim bu is bitmeden bugun yatmiycam, simdi isyerinden
cikiyorum, evime dogru gidiyorum, umarim bu surec icersinde birileri
okur, ne kadar cevaplasanız kardır, o kadar fazla uyucam demektir.
tekrar tesekkur, sorularin hikayesini merak eden asagiya devam edebilir.

--->
debian-sarge kullanıyorum, ayrıca yakında kaldırmayı düşündüğüm
suse'yle beraber dual-boot çalışmaktayım,

suse'den debian'a gecis yapmistim, eskiden grafiksel bir açılma
ekranım vardı suse'de malum, debian kurunca uzerine, iki taraf da
grafiksiz :) açılmaya başladı.

halledivereyim dedim şu işi bugun, suse bu işi nasıl yapıyor gormek
için suse'den grub'i tekrar kurdum, şu menu.lst ile:

# Modified by YaST2. Last modification on Sun Apr 17 15:12:43 2005

color white/blue black/light-gray
default 0
timeout 8
gfxmenu (hd0,0)/boot/message

title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.10
    kernel (hd0,2)/boot/vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 vga=0x31a
selinux=0 splash=silent resume=/dev/hda2 desktop elevator=as showopts
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.10 (recovery mode)
    kernel (hd0,2)/boot/vmlinuz-2.6.10 root=/dev/hda3 ro single
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: linux###
title SUSE LINUX 9.2
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hda1 vga=0x31a selinux=0
splash=silent resume=/dev/hda2 desktop elevator=as showopts
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

###Don't change this comment - YaST2 identifier: Original name: failsafe###
title Failsafe -- SUSE LINUX 9.2
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz root=/dev/hda1 showopts ide=nodma
apm=off acpi=off vga=normal noresume selinux=0 barrier=off nosmp
noapic maxcpus=0  3
    initrd (hd0,0)/boot/initrd

bu şekilde suse grafik destekle açılmaya başladı, debian'da ise siyah
ekran gorunuyor, ama bilgisayar açılmaya devam ediyor, (ek bilgi: çift
monitor kullanıyorum dizustunde), gdm çalışıyor, dizustu'nde hala
siyah ekran, dış monitore goruntu geliyor,

debian'da kurulu grubda da aynen boyleydi durum. anladim ki, is grubda
değil, çekirdek ile ilgili bir sorun var, debian'da grub-install
dedim, sistem hala suse'deki grub'dan açıyor,

* nasıl kavuşabilirim eski grub'ima?
yakında kaldırıcam cunku suseyi, sonradan problem olucak

sonra bıraktım grub ile ugrasmayı, once su cekirdek isini halledelim
www.bootsplash.de'yi sources.list'ime ekledim, bootsplash'i, bir
theme'i ve patchleri kurdum synaptic ile,

bu noktada sormak istediğim:
[...]

tabi bu sorulara bir cevabı olmayan ve deneyerek ogrenen insanlardan
oldugum için, paketleri kur kaldır derken, paketler kırıldı.
Removing bootsplash-theme-aquamatrix...
dpkg: error processing bootsplash-theme-aquamatrix (--remove):
 subprocess pre-removel script returned error exit status 10
 bootsplash-theme-aquamatrix

Failed to apply all changes!...

şimdi ne kaldırabiliyorum ne de kurabiliyorum

*nasıl kurtulunur bu kırık paketlerden

ve son olarak

yine tesekkur :)
erhan kesken