$PATH sorunu

Selamlar
Debian Sid kullaniyorum
javayi kurdum
/usr/local/jre1_bla_bla ve buraya
/usr/local/java adinda bir sym link yarattim
daha sonra da
/etc/profile dosyasinda path kismina /usr/local/java/bin ekledim
sistem X ile birlikte aciliyor
ctrl+alt+f1 ile sanal konsolda
which java komutunu verdigim zaman bana yerini gosteriyor (hem root, hem de standart kullanici ile) ancak X altinda bir terminal penceresi acip which java dedigim zaman herhangi bir cikti alamiyorum ayrica echo $PATH komutu ciktisinda da /usr/local/java gorunmuyor (hem root,hem de normal kullanici olarak) /home/user/.bash_profile dosyasinin icinde de path'e ait birsey yok (her satir comment olarak isaretlenmis)

sorularim sunlar:
/etc/profile dosyasi neden X altinda etki etmiyor?
X altinda veya konsolda kullanicilarin degiskenleri (PATH vs) nerede duruyor?
onerileriniz nelerdir?

tesekkur ederim