$PATH sorunu

PATH degiskenini ayarlamak icin konsolda:

PATH=$PATH:/yol/adi/

seklinde yazabilirsiniz.Bu sadece acik olan terminale etki
edecektir.Ayrica export kullanarak tum terminallere ayni anda bunu
uygulayabilirsiniz.Ama bunun kalici olmasini istiyorsaniz
/home/<username>/.bash_profile dosyasina yukaridaki komutu eklemenzi
yeterli olacaktir.Ama eger grafiksel login ekranindan sisteme giris
yaparsaniz bu calismayacaktir.Sanirim grafiksel ekranda da ayni
ozelligi aktive etmek icin /etc/bash.bashrc ye koymak gerekiyordu.