Re: iptables kullanmadan internet paylasimi yapmak

Sal, 2005-01-18 tarihinde 15:00 +0200 saatinde, Serdar Aytekin yazdı:
> [...]
> cikarabilir. P2P ile ilgili sorunlara yine iptables ile, uygulamanin
> ihtiyac duydugu portlari ilgili bilgisayara yonlendirerek cozum
> bulabilirsiniz.
>
> Mesela sorun P2P programlarinda Low-Id almak ise, birinci bilgisayar icin
> tcp 1100, udp 1200 (portlari rastgele sectim) nolu portlari disaridan
> icerideki bilgisayarin ipsine yonlendirin. Icerideki bilgisayardaki p2p
> programina da o portlar uzerinden cik deyin.

> Ayni sekilde ikinci bilgisayar icin tcp 1300 udp 1400 gibi portlari
> yonlendirin benzer ayarlari onda da yapin.

Bu ayarlari dediğiniz gibi yapıyorum fakat pratikte soyle bir sorun
ortaya çıkıyor mesela bir server 4661 i kullanıyor bir tanes 3354
kullanıyor ve low_id için bunların hepsini teker teker yönlendirmeniz
gerekiyor bu da inanılmaz angarya bir iş çıkarıyor hadi kardeşime hadi
len diyebiliyorum da babama diyemiyorum ne yazık ki :)
bunun dışında kardeşim geliyor abi netten oyun oynayamıyorum. ondan
sonra otur her oyun için bir kural bul bu tarz vs vs sorunlar yerine ay
da yılda bir 14-15 yaşında veletin sisteme girmesiyle uğraşmak çok daha
mantıklı. o yüzden bunu iptal etmeyi düşündüm.