Re: iptables kullanmadan internet paylasimi yapmak

Merhaba,

> [...]
> komutuyla yapıyordum. Fakat yaşadığım bir kaç sorundan dolayı
> bilgisayardan iptables ı kaldırmak istiyorum yani firewall kullanmak
> istemiyorum bütün portlarım açık olacak iptables ve ipmasq paketlerini
> sildiğim zaman /proc/sys/net/ipv4/ip_forward ve ip_dynaddr değerleri 1
> olmasına rağmen bilgisayarlar ne internete çıkabiliyorlar ne fileserver
> a bağlanabiliyorlar ne de dhcp den ip alabiliyorlar. iptables olmadan bu
> servisleri hatta bütün portları açmanın bir yolu var mı? yada iptables
> la bütün erişimleri açacak bir kural girebilir miyim ? google da baya

Diger makinelerin nete ulasabilmesi icin illaki masquerade etmeniz
gerekir. Zaten bu kural sizin portlariniz ile ilgili bir sinirlamada
yapmaz. Aslinda iptables kurallarinda su su portlari kapat gibi seyler
dememisseniz zaten bu tur sinirlamalar olmayacaktir.

Mevcut kurallar varsa onlarida asagidaki sekilde flush edebilirsiniz
(reboot etmeden).

iptables -F INPUT
iptables -F OUTPUT
iptables -F FORWARD
iptables -t nat -F POSTROUTING

Sonra "iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE" ile yine diger
bilgisayarlar icin paylasimi aktif etmeyi unutmayin.

Kisaca acilista MASQUERADE satirinin aktif olmasi istediginiz seyin olmasi
icin yeterli.

> bir arama yaptım fakat bütün portları açacak kuralı bulamadım genelde
> herkes bütün portları kapamaya çalışıyor :)  kısacası bilgisayarımda
> engellenen hiç bir port ya da makina vs olmayacak. internet te
> paylaşılacak benim bilgisayarımdaki dosya sunucusuna da ulaşılacak ve
> dhcp den ip dağıtılabilecek.
> Bütün portların açık olmasını istiyorum çünkü kardeşimin ve babamın p2p
> sevdasıyla uğraşmaktan gına geldi öyle güvenliğin hiç önemli olmadığı
> bir ağ bu sonuçta ayda yılda birisi sisteme girip çökertse bana daha az
> iş çıkarır.

Ne gibi sorunlar oluyor mesela? Kabloneti linux ile ic aga dagitmak icin
iki eth karti kullanip Masq. etmekten baska care yok. Bu durumda da
icerideki bilgisayarlarin portlarina ulasmak isteyen uygulamalar sorun
olabilir. Ozellikle ses iletisimi ile ilgili uygulamalar problem
cikarabilir. P2P ile ilgili sorunlara yine iptables ile, uygulamanin
ihtiyac duydugu portlari ilgili bilgisayara yonlendirerek cozum
bulabilirsiniz.

Mesela sorun P2P programlarinda Low-Id almak ise, birinci bilgisayar icin
tcp 1100, udp 1200 (portlari rastgele sectim) nolu portlari disaridan
icerideki bilgisayarin ipsine yonlendirin. Icerideki bilgisayardaki p2p
programina da o portlar uzerinden cik deyin.

Ayni sekilde ikinci bilgisayar icin tcp 1300 udp 1400 gibi portlari
yonlendirin benzer ayarlari onda da yapin.

Tabi sorun farkli ise bilemiyorum.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin