Debian Kernel Derleme + Enteresan Ses Sorunlari

Merhaba,

Sistemimde APT ile kurduğum Kernel 2.6.9-1-k7 bulunuyor. Geçenlerde listeye oyunları açmaya çalıştığımda /dev/sequencer 'ın bulunamadığına dair hata verdiğini söylemiştim. Modülü ekleyince hakkaten /dev/sequencer ortaya çıkıyor. Ama şöyle de komik bir sorun var:

tunix@tunix:~$ tuxracer
Tux Racer 0.61 -- a Sunspire Studios Production (http://www.sunspirestudios.com)(c) 1999-2000 Jasmin F. Patry <jfpatry@sunspirestudios.com>
"Tux Racer" is a trademark of Jasmin F. Patry
Tux Racer comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software,
and you are welcome to redistribute it under certain conditions.
See http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html for details.

open /dev/sequencer: No such device

tunix@tunix:~$ ls -l /dev/sequencer
crwxrwxrwx  1 root audio 14, 1 2005-01-04 15:32 /dev/sequencer

Dosyanın izinlerini ben yaptım belki ondan kaynaklanıyordur diye ama yine de bana mısın demedi. Aynı şekilde Battle for Wesnoth adlı oyun da bu şekilde hata veriyor. Dikkatimi çeken bir diğer şey ise; X'i açmadan konsoldayken MPlayer ile müzik dinlemek istediğimde gözle görünür herhangi bir hata vermemesine rağmen ve müziği çalmasına rağmen ses gelmiyor bilgisayardan..

Diğer sorunum ise şu... Debian'da kendi kernelimi derlemek istiyorum. Slackware'den kendi hazırladığım config-2.6.9 dosyası vardı, onu kullanarak make menuconfig ile opsiyonları tekrar düzenledim. (sanırım sıfırdan bir kernel config dosyası oluşturacağım) Kernelimi make-kpkg --initrd kernel_image komutu ile derleyip oluşan deb dossyasını kurduğumda sorunsuzcana açılıyor. Ancak işin acayibi Grub içerisinde kernel satırına vga=791 eklemesini yaparsam açılışta ekran kararıyor ancak kernel açılmaya devam ediyor. (hd ışığından anlıyorum) Ve ekran kararık olarak kalıyor. config dosyamda bir sürü farklı varyasyon denememe rağmen bana mısın da demedi.

Normal Debian kernelini neden kullanmıyorsun, oldukça modüler diyebilirsiniz.. Ama ben öğrenmek için tamamen kendi bilgisayarıma yönelik bir kernel hazırlamak istiyorum. Zira Slackware'de oluşturduğum kerneller genellikle sorunsuz çıkıyordu, bir desteğe ihtiyacım olursa onları da ekleyip tekrar derlemem yetiyordu. Şu FB sorunu olmasa güzel olacak.. Emre bu sorunun vesafb modülünde yapılmış olan bir yama olmasından dolayı kaynaklanabileceğini söylüyor ama ne kadar doğru bilmiyorum.

Hatta kernel.org'dan 2.6.10'un temizini çekip sadece kullanacağım yamaları uygulamamı tavsiye etti. Ancak ben şüpheliyim. Nedenleri ise şöyle:

1) Yamaların ne işe yaradığını isimlerinden çıkaramıyorum. (içlerine henüz bakmadım - belki readme falan varsa yazıyordur)

2) Sonuçta Debian'dan söz ediyoruz, yamaları mutlaka kerneli daha stabil ve düzgün hale getiriyordur ?

Düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Görüşmek dileğiyle..

--
Alper KANAT
http://raptiye.org