RE: Debian nereye?

Türkiyede ki pek abartı bir durum değil aynı durum yurt dışındaki debian
listelerinde de mevcut. Hatta bazı durumlarda programın geliştiricisi
bizzat ilgileniyor. (sorun olunca arsivleri çok karıştırıyorum da ordan
biliyorum) Debian a yakın bir dayanışma ve fanatiklik örneği gentoo da
da var.
	Ben bu fanatikliğin ve dayanışmanın debian felsefesinden ve debian ın
geliştirilme şekline bağlıyorum. Çünkü Gentoo da da benzer bir şey var
ve gentoo nun da geliştirilme şekli az da olsa debian a benziyor. Diğer
dağıtımlarda bunu görmek pek mümkün değil. Şirketlerin olması kişiyi bir
tüketici gibi hissetmesine ve bu tarz sorunlarla şirketlerin ilgilenmesi
gerektiği düşüncesine itebilir.

	Bu duruma bir başka neden de debianla çok uğraşıyor olmamız olabilir .
İlk sıfırdan debianı yüklüyorsunuz, şu ayarını yapıyım şu paketi
yükleyeyim, google da aratalım, google da yok listeye sorayım,vs vs vs
ilk debian yükleyen kişi nerden baksanız 2-3 hafta böyle sorunlarla
uğraşıp duruyor ondan sonra sistemi oturttuğunda da kendi bir emek
verdiği için kendininmiş gibi hissediyor. Açıkçası bana öyle oldu.
Debian yükledikten sonra bilgisayarımda windowsun bulunmasından rahatsız
oldum. Hatta windows açıkken sinirim bozuluyordu. Debian kullanırken
kendimi iyi hissediyordum. 2 ay sonra falan windowsu tamamen sildim.
Rahatladım :) nasıl bir ruh hastasıysam.