Re: Debian Kernel Derleme + Enteresan Ses Sorunlari

On Sun, 2005-01-16 at 05:31 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> Sistemimde APT ile kurduğum Kernel 2.6.9-1-k7 bulunuyor. Geçenlerde
> listeye oyunları açmaya çalıştığımda /dev/sequencer 'ın bulunamadığına
> dair hata verdiğini söylemiştim. Modülü ekleyince hakkaten
> /dev/sequencer ortaya çıkıyor. Ama şöyle de komik bir sorun var:

Sisteminizde udev kurulu, demek istiyorsunuz galiba. Hangi modülü
eklediniz? Ses kartınız nedir? /dev/sequencer yalnızca MIDI ile ilgili.
Birçok güncel ses kartı üzerinde MIDI Sequencer bulunmuyor, bu işlem
software MIDI sequencer ile çözülüyor. ALSA'nın kartınıza uygun
sequencer modülünü yüklemeniz gerekecek.

OSS kullanıyorsanız pek şansınız yok.

> open /dev/sequencer: No such device
>
> tunix@tunix:~$ ls -l /dev/sequencer
> crwxrwxrwx  1 root audio 14, 1 2005-01-04 15:32 /dev/sequencer
>
> Dosyanın izinlerini ben yaptım belki ondan kaynaklanıyordur diye ama
> yine de bana mısın demedi. Aynı şekilde Battle for Wesnoth adlı oyun da
> bu şekilde hata veriyor.

Aygıt dosyasının var olması ve aygıt dosyası ile ilgili donanımın
varolması farklı şeyler.

> Dikkatimi çeken bir diğer şey ise; X'i açmadan
> konsoldayken MPlayer ile müzik dinlemek istediğimde gözle görünür
> herhangi bir hata vermemesine rağmen ve müziği çalmasına rağmen ses
> gelmiyor bilgisayardan..

play veya esdplay gibi komutları kullanabiliyor musunuz? Sisteminizde
ALSA ile ilgili bir terslik olabilir. Kolay çözüm hotplug paketini
kurmak. Tüm PCI donanımları bulup ilgili modülleri yükleyecektir.

> [...]
> Slackware'den kendi hazırladığım config-2.6.9 dosyası vardı, onu
> kullanarak make menuconfig ile opsiyonları tekrar düzenledim. (sanırım
> sıfırdan bir kernel config dosyası oluşturacağım) Kernelimi make-kpkg
> --initrd kernel_image komutu ile derleyip oluşan deb dossyasını
> kurduğumda sorunsuzcana açılıyor. Ancak işin acayibi Grub içerisinde
> kernel satırına vga=791 eklemesini yaparsam açılışta ekran kararıyor
> ancak kernel açılmaya devam ediyor. (hd ışığından anlıyorum) Ve ekran
> kararık olarak kalıyor. config dosyamda bir sürü farklı varyasyon

Debian kernel-source paketini kullanıyorsunuz değil
mi? /boot/config-2.6.9-1-686 dosyası ile kendi .config dosyanızı
karşılaştırmayı deneyin. `vimdiff dosya1 dosya2` genellikle işe yarar.

> [...]
> yönelik bir kernel hazırlamak istiyorum. Zira Slackware'de oluşturduğum
> kerneller genellikle sorunsuz çıkıyordu, bir desteğe ihtiyacım olursa
> onları da ekleyip tekrar derlemem yetiyordu. Şu FB sorunu olmasa güzel
> olacak.. Emre bu sorunun vesafb modülünde yapılmış olan bir yama
> olmasından dolayı kaynaklanabileceğini söylüyor ama ne kadar doğru
> bilmiyorum.
>
> Hatta kernel.org'dan 2.6.10'un temizini çekip sadece kullanacağım
> yamaları uygulamamı tavsiye etti. Ancak ben şüpheliyim. Nedenleri ise şöyle:

Debian üzerinde official linux kernel derlemenizi önermiyorum, Debian
kernel-source paketleri üzerinden gitmeye çalışın.

Debian kernel-image paketleri official kernel source içerisinde bazı
değişiklikler yapılmış ve dfsg-free olmayan bazı modüllerin çıkarılmış
biçimini barındırır. Bazı yamalar libc6 (GNU C Library, /lib/libc.so.6)
paketi ile ilişkilidir, kendiniz derleyeceğiniz çekirdekler ile
gelecekteki Debian libc sürümleri 100% uyumlu olmayabilir.

İyi eğlenceler,
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/