Biriktire Biriktire Sorunlar :) (Debian #3)

Merhaba,

Ufak tefek sorunları önemsemiyorum, sonra daha büyükleriyle birlikte yazıyorum listeye... Yine şöyle bir liste yapayım:

1) XCDRoast yükledim. (GNOME kullanıyorum) cdrecord'u SUID root olmadan kurdurdum. XCDRoast'ı root olarak açtığımda CD-RW cihazlarını ararken (ilk kez açıyorum tabii) takılıp kalıyor öylece, kill yapmak zorunda kalıyorum. Sinir oluyorum şu cdrecord, 2.6.x kernel anlaşmazlığına..

2) gDesklets yükledim. Orda starterbar'ı kullanmaya çalıştığımda dosyalar olmasına rağmen (ve starterbar paketinin bağımlılığı olan pyxdg vb paketleri de yükledim apt ile..) Ancak şöyle bir hata alıyorum çalıştırmaya çalıştığımda:

Traceback (most recent call last):
File "/usr/share/gdesklets/factory/SensorFactory.py", line 60, in create_sensor
   module = __import__(name)
 File "/usr/share/gdesklets/Sensors/StarterBar/__init__.py", line 2, in ?
   from IconSet import IconSet
ImportError: cannot import name IconSet

Ben kontrol ettim bahsettiği klasörde gerekli dosyalar falan var..?

3) Sony DSC-P73 dijital kameram var. Normalde USB kablosuyla /dev/sda1'i mount edince içindeki resimleri görebiliyordum. Ancak laptopumda (HP Nx 9105) kart okuyucu var ve ben kartı direk okutarak bu işi yapmak istiyorum. http://tuxmobil.org 'da ide_cs modülünü modprobe ile aktif yapıp, mount /dev/hde1 /mnt/flash gibi bir komutla bağlayabileceğim yazıyor ama bunu yaptığımda olmuyor..?

-----

Özel Soru: tunix at raptiye.org adresime son zamanlarda inanılmaz derecede bir SPAM yağmaya başladı. Ama öyle değişik ve farklı birşey de değil... Devamlı aynı mail Merry Christmas! diye yollanıyor bana... Devamlı olarak aynı mail, yüzlerce defa geliyor. 1-2 saat içinde kotamı dolduracak hale geliyor. Thunderbird ve WebMail'da gerekli ayarları yaptım, indirmeden direk siliyorum ama bunu daha efektif hale nasıl getirebilirim acaba ? Bir GNOME applet'i ile devamlı olarak mail sunucusunu kontrol ettiriyorum ama orada spam silme gibi bir özellik yok.. Bu konuda önerebileceğiniz birşeyler varsa sevinirim.

Teşekkürler..

--
Alper KANAT
http://raptiye.org