Re: wiki ile debian sss veritabani

Merhaba,

Cts, 2005-01-08 tarihinde 11:26 +0200 saatinde, Emre Kadıoğlu yazdı:
> Serdar Bey,
> Ben Debian-tr de kendi çapımda böyle bir çalışma yapmayı düşünüyordum
> taki bu tartışma başlayana kadar isterseniz 2 hafta sonra (yetiştirmem
> gereken bir bitirme tezi ve 14 tane final im var) sizinle bir şekilde
> işi paylaşıp yapabiliriz mesela şu tarihten şu tarihe kadar olan bölüm
> sizin o tarihten şu tarihe kadar olan benim ya da şu konulardaki sorular
> sizde bu konulardaki sorular bende vs gibi. eğer size de uygunsa listede
> katılmak isteyen arkadaş olursa da birlikte bir çalışma içerisine
> girebiliriz.

Tabiki cok iyi olur.  Bu calismaya Debian Ipuclarinida alsak iyi olur
aslinda. Debian-tr olusturulurken oradan SSS ve Ipuclari
gonderilebilecek alanlar yapmistik ancak bu tur isler icin oradaki
yapinin cok iyi olmadigini dusunuyorum (yani drupal'in yapisindan daha
farkli bir yapida sss ve ipuclari barindirilmali). wiki.debian-tr.org
gibi biseyler geciyordu hep hatirimdan.

Bu konu ile ilgili zaten benimde su an cok fazla vakit ayirabilecek
durumum yok gelecek ayin ilk haftasindan sonra daha fazla
yogunlasabilirim. Ancak ben yinede onumuzdeki hafta icerisinde bir
calisma yapip ortak calisabilecegimiz verileri bir yerde
toplayabilecegimiz, sadece calisma esnasinda gecici olarak
kullanabilecegimiz ufak bir yapi olusturmaya calisayim. Veriler elimizde
bir sekilde olduktan sonra nasil bir yapida bunlari sunabilirizi daha
detayli dusunebiliriz belki.

Su an hatirima ilk gelen gecici yapi php-mysql ikilisi ile ufak bir
uygulama yazip oradan sss ve ipuclari icin kayitlarin girilmesini
saglamak sonra mevcutlari tekrar elden gecirip daha da duzenli hale
getirip yayinlamak. Boyle bir yapi olusturup listeden duyururum
isteyenlerde vaktinin musaitligi olcusunde mevcut girilmis sss ve
ipuclarina bakar olmayan kayitlardan uygun gorduklerini girebilirler.

Dedigim gibi onumuzdeki hafta icerisinde bu konuyu daha ciddi bir
sekilde ele alip bir sekilde ortak katki sagliyabilecegimiz yapiyi
olusturarak calismalara baslayabiliriz. Dileyen diledigi zaman, vaktinin
musaitligi olcusunde bu calismaya destek verebilir. Zaten ilk etapta
oyle cok fazla kayit olmaz, ciddi bir calisma ile cok kisa surede Debian
Turkce sss ve ipuclari veritabanini elde edebiliriz.

Bundan sonuc aldiktan sonra hatirimiza gelen baska bu tur calismalar
olursa onlarida ele alip degerlendiririz. Amac bir taraftanda mumkun
oldugunca Turkce Debian belgelendirmesi yapabilmek, Turk Debian
kullanicilarina bu yonuyle faydali olabilmek.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin