Re: Debian Sorunları #2

On Thu, 2005-01-06 at 17:31 +0200, Alper KANAT wrote:
> [...]
> requested an impossible situation or if you are using the unstable
> distribution that some required packages have not yet been created
> or been moved out of Incoming.
> Since you only requested a single operation it is extremely likely
> that
> the package is simply not installable and a bug report against
> that package should be filed.
> The following information may help to resolve the situation:
>
> The following packages have unmet dependencies:
>  sun-j2sdk1.5debian: Depends: sun-j2sdk1.5 but it is not installable

diger paketi hazirlayip dpkg-i ile kurma girisiminde bulunacaksiniz
yalniz 1.5.0.01 ise make-jpkg de hata alacaksiniz
bunu duzeltmenin yolu
/usr/share/java-package/sun-j2sdk
dosyasinda 1.5.0.0 yazan basligi 1.5.0.01 yapmak
daha guzeli java-package in guncellenmesini bekleyebilirsiniz
ondan sonra deb olusturulacak
dpkg -i sun-j2sdk1.5.bisibisi.deb
apt-get install
ikisi de birbirine bagimli (dairesel bagimlilik)
ama apt bu isi cozebilecek kadar akilli

> ---
>
> tunix@tunix:~$ gst-instpect 2>/dev/null | grep -i sink
> tunix@tunix:~$
>
> Herhangi bir çıktı yok.

bu ciddi bir sorun gibi,
gst-instpect ciktisini alarak basliyalim ise (hatalariyla)

bi de gstreamer0.8 i kullanmanizi onericem,
digeri 0.6 uzun zamandir kullanmadim, bir takim sorunlari olabilir

> ---
>
> dhclient-script dosyasının içindeki satırları buraya yazmadan önce
> görmüştüm ancak direk kaynak koduna müdahele etmek yerine bir script
> dosyasıyla daha sonra benim DNS'lerimi içeren bir dosyayı
> resolv.conf'un
> üstüne yazmak bana daha mantıklı geldiği için farklı bir çözüm yolu
> sordum. Dediğiniz gibi benim nette bulduğum çözüm update.rc-d
> komutuyla
> yapılıyordu. Debian'da açılış betiği oluşturmak kasacak biraz
> galiba ;-)

dhclient-script farkettiginiz uzere /etc altina konmus,
yani isteyenler istedigi gibi degistirebilsin diye

ama update-rc.d yapacaksaniz kisa bisi,

/etc/init.d/local dosyasini olusturup
+x yetkisi verin (chmod +x)

update-rc.d local 29 defaults
29 yerine istediginiz bir sirayi da koyabilirsiniz, sizin icin dhclient
dan sonra olmasi gerekiyor (bakmadim  siz enyisi cok buyuk bisi verin)

tek sorun bu sekilde makine kapanirken de calistirilacak bu betik,
bu rahatsiz ederse,
betigin basina
if [ $1 == stop ]; then exit; fi
yazarak cozebilirsiniz