Re: Debian Sorunları #2

On Thu, 2005-01-06 at 02:32 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,

openoffice.tr kullanmadim henuz, o kismi geciyorum

> ( bir de ben ileride Java öğrenmek istediğim için J2SDK'yı yüklemek
> istiyordum, apt-get ile bir türlü j2sdk'yı yükleyemedim,
> debian-tr.org'daki yöntemle j2re1.4 yükleyebildim anca ??)

o yaziyi da henuz goremedim,
make-jpkg komutu ile yukelebilmeniz lazim
java-package'i kurun, komut onun icersinde.
fakareoot make-jpkg dosya.bin
1.5 a kadar olanlarla calisiyor, 1.5.0.01 icin kucuk bir degisiklik
yapmaniz gerekiyor.
onu 1.5.0.01 i kullaniyorsaniz tartisalim,

olusan paketi yuklediginizde hata verirse, j2sdk1.5debian gibi isimli
paketi yuklemeniz gerekiyor (sdk icin, re icin j2re1.5debian di galiba)

> 2) GStreamer için tonlarca şey yüklememe rağmen hala menülerinde xv,
> esd
> vb belirmedi. Kafayı sıyırtacak bana...

gst-instpect 2>/dev/null | grep -i sink
de cikan bitislerin hepsini kullanabilmeniz lazim,
gstreamer-properties e elle yazip deneyin
esdsink
gibi

> 3) GNOME menüleri logout olup geri gelmedikçe güncellenmiyor. Adamlar
> çok hoşuma giden, Son Kullanılan Belgeler menüsünü silme olayını
> eklemişler mesela ama tıklıyorum ve bir bakıyorum ki hala hiçbir şey
> silinmemiş. Bir program kuruyorum, hala menülere eklenmemiş. Bunu
> nasıl
> aşabilirim ?

guzel bir yontemi varmidir bilemem ama,
killall -HUP gnome-panel
calisir
> 4) /pub/firefox 'u PATH değişkenime eklemiştim .bash_profile dosyam
> ile.. Ancak GDM'yi yüklediğimden beri anlaşılan .bash_profile
> dosyasını
> okumuyor. O nedenle /etc/profile dosyasının içine yazdım bu kez..
> Ancak
> yine firefox yazdığımda program açılmıyor.

bash kullaniyorsaniz, ~/.bashrc dosyasina ekleyin
bu ve benzeri konular cok tartisildi, eski mektuplara goz atmanizi
oneririm.
niye resmi firefox u kullanmiyorsunuz ayrica merak konusu.

> 5) resolv.conf dosyasının yalnızca benim belirlediğim DNS'leri
> içermesini ve her açılışta değişmemesini istiyorum. Slackware'de bunu
> açılış betikleriyle oynayarak yapıyordum. Debian'da nasıl
> yapabilirim ?

dhclient kullandiginizi tahmin ederek

/etc/dhclient.conf
ve /etc/dhclient-script
dosyalarina bakmanizi onericem, yanlis hatirlamiyorsam resolv.conf
ikincisinde yaziliyordu

> Bir çözüm buldum, rc.d klasörünü oluşturup içine rc.local oluşturup
> ondan sonra /etc/init.d içerisinden local dosyasını özel bir şekilde
> rc.local'a bağlamak falan filan ama ben bunun daha kolay bir şekilde
> yapılabileceğini umuyorum ?? Bir de ben açılış betiği eklemek istesem
> nasıl ekleyeceğim ??
rcconf goruyor mu yaptiginiz dosyayi?
goruyorsa onu kullanabilirsiniz,
yoksa
man update.rc-d

> 6) Sisteme yüklediğim paketlerle ilgili ayrıntılı bilgiyi konsoldan
> nasıl alabilirim ? dpkg -l | grep gstreamer dediğim zaman eğer paket
> ismi belli bir uzunluğu aşıyorsa devamını göstermiyor. Herşeyin
> gözüktüğü çıktıyı nasıl alabilirim ? Çünkü istemediğim bir paketin ya
> da
> bir başka deyişle aynı paketin farklı varyasyonları yüklenmiş
> durumda..
dpkg-query --showformat='${Package}\t${Version}\t${Status}\n' -W
gstreamer*

goruldugu gibi sekil ayarlanabiliyor, muhtemelen alias ya da betik
yapmak istersiniz,

> Misal:
> Öğrendikçe ben de başkalarına
> yardımcı olmaya çalışıyorum.