Debian Sorunları #2

Merhaba,

Nerde hata yaptığımı bir türlü anlayamıyorum ya...

1) Elimde OpenOffice.Org'un 1.1.4 TR sürümü var. Setup'ına tıklıyorum, ancak yazılar oldukça ince, Türkçe karakterler de problemli çıkıyor. Ayrıca Java'yı daha önceden debian-tr.org'da belirtilen şekilde kurmama rağmen Java'yı bulamadığını söylüyor. Java'yla ilgili bir diğer sorun ise, okey.gen.tr sitesindeki okey'in çok kötü çıkması.. Bu konu o kadar ölümcül birşey değil sonuçta telafisi yapılır da OpenOffice çok önemli.. ( bir de ben ileride Java öğrenmek istediğim için J2SDK'yı yüklemek istiyordum, apt-get ile bir türlü j2sdk'yı yükleyemedim, debian-tr.org'daki yöntemle j2re1.4 yükleyebildim anca ??)

2) GStreamer için tonlarca şey yüklememe rağmen hala menülerinde xv, esd vb belirmedi. Kafayı sıyırtacak bana...

3) GNOME menüleri logout olup geri gelmedikçe güncellenmiyor. Adamlar çok hoşuma giden, Son Kullanılan Belgeler menüsünü silme olayını eklemişler mesela ama tıklıyorum ve bir bakıyorum ki hala hiçbir şey silinmemiş. Bir program kuruyorum, hala menülere eklenmemiş. Bunu nasıl aşabilirim ?

4) /pub/firefox 'u PATH değişkenime eklemiştim .bash_profile dosyam ile.. Ancak GDM'yi yüklediğimden beri anlaşılan .bash_profile dosyasını okumuyor. O nedenle /etc/profile dosyasının içine yazdım bu kez.. Ancak yine firefox yazdığımda program açılmıyor.

5) resolv.conf dosyasının yalnızca benim belirlediğim DNS'leri içermesini ve her açılışta değişmemesini istiyorum. Slackware'de bunu açılış betikleriyle oynayarak yapıyordum. Debian'da nasıl yapabilirim ? Bir çözüm buldum, rc.d klasörünü oluşturup içine rc.local oluşturup ondan sonra /etc/init.d içerisinden local dosyasını özel bir şekilde rc.local'a bağlamak falan filan ama ben bunun daha kolay bir şekilde yapılabileceğini umuyorum ?? Bir de ben açılış betiği eklemek istesem nasıl ekleyeceğim ??

6) Sisteme yüklediğim paketlerle ilgili ayrıntılı bilgiyi konsoldan nasıl alabilirim ? dpkg -l | grep gstreamer dediğim zaman eğer paket ismi belli bir uzunluğu aşıyorsa devamını göstermiyor. Herşeyin gözüktüğü çıktıyı nasıl alabilirim ? Çünkü istemediğim bir paketin ya da bir başka deyişle aynı paketin farklı varyasyonları yüklenmiş durumda.. Misal:

tunix@tunix:~$ dpkg -l | grep gstreamer
ii gstreamer-a52d 0.6.4-5.1 ATSC A/52 audio decoder plugin for GStreamer
ii  gstreamer-aa   0.6.4-5.1      AA-lib plugin for GStreamer
ii  gstreamer-alsa 0.6.4-5.1      ALSA plugin for GStreamer
ii  gstreamer-arts 0.6.4-5.1      aRts plugin for GStreamer
ii  gstreamer-arts 0.6.4-5.1      aRtsd plugin for GStreamer
ii  gstreamer-audi 0.6.4-5.1      AudioFile plugin for GStreamer
ii  gstreamer-cdpa 0.6.4-5.1      cdparanoia plugin for GStreamer
ii  gstreamer-colo 0.6.4-5.1      colorspace conversion plugin for GStreamer
ii  gstreamer-dv   0.6.4-5.1      DV plugin for GStreamer
ii  gstreamer-dvd  0.6.4-5.1      DVD plugin for GStreamer
ii gstreamer-esd 0.6.4-5.1 Enlightened Sound Daemon plugin for GStreame ii gstreamer-fest 0.6.4-5.1 Festival speech synthesis plugin for GStream
ii  gstreamer-flac 0.6.4-5.1      FLAC plugin for GStreamer
ii  gstreamer-gcon 0.6.4-5.1      GConf support for GStreamer
ii  gstreamer-gnom 0.6.4-5.1      Gnome VFS plugin for GStreamer
ii  gstreamer-gsm  0.6.4-5.1      GSM plugin for GStreamer
ii  gstreamer-http 0.6.4-5.1      HTTP plugin for GStreamer
ii  gstreamer-jack 0.6.4-5.1      JACK plugin for GStreamer
ii  gstreamer-jpeg 0.6.4-5.1      JPEG plugin for GStreamer
ii gstreamer-mad 0.6.4-5.1 MAD MPEG audio decoder plugin for GStreamer
ii  gstreamer-mikm 0.6.4-5.1      MikMod decoder plugin for GStreamer
ii  gstreamer-misc 0.6.4-5.1      Collection of various GStreamer plugins
ii gstreamer-mpeg 0.6.4-5.1 MPEG1 and MPEG2 video decoder plugin for GSt
ii  gstreamer-oss  0.6.4-5.1      OSS plugin for GStreamer
ii  gstreamer-play 0.6.0-1.2      GStreamer Media Player
ii  gstreamer-play 0.6.0-1.2      GStreamer Media Player Nautilus component
ii  gstreamer-plug 0.6.4-5.1      Simple GStreamer applications
ii  gstreamer-plug 0.6.4-5.1      Various GStreamer library plugins
ii gstreamer-plug 0.6.4-5.1 Development files for various GStreamer libr
ii  gstreamer-plug 0.6.4-5.1      All GStreamer plugins
ii  gstreamer-sdl  0.6.4-5.1      SDL videosink plugin for GStreamer
ii  gstreamer-sid  0.6.4-5.1      C64 SID decoder plugin for GStreamer
ii gstreamer-swfd 0.6.4-5.1 SWF (Macromedia Flash) decoder plugin for GS
ii  gstreamer-tool 0.6.4-1.1      Tools for use with GStreamer
ii  gstreamer-vorb 0.6.4-5.1      Vorbis plugin for GStreamer
ii  gstreamer-x    0.6.4-5.1      X videosink plugin for GStreamer
ii  gstreamer0.8-m 0.8.6-1        Collection of various GStreamer plugins
ii  gstreamer0.8-o 0.8.6-1        OSS plugin for GStreamer
ii  libgstreamer-g 0.8.6-1        GConf support for GStreamer
ii libgstreamer-p 0.8.6-1 Various GStreamer libraries and library plug ii libgstreamer0. 0.6.4-1.1 Core GStreamer libraries, plugins, and utili ii libgstreamer0. 0.8.7-1 Core GStreamer libraries, plugins, and utili

Bu arada tüm bunları yüklememe rağmen GStreamer içerisinde esd ve xv gözükmedi ya.... Deli oldumm.. ;-)

---

Öğrenme aşamam biraz sancılı devam ediyor. Öğrendikçe ben de başkalarına yardımcı olmaya çalışıyorum. Sabrınız için teşekkür ederim.

--
Alper KANAT
http://raptiye.org