Re: Mplayer Sorunu

On Wed, 2005-01-05 at 21:09 +0200, Alper KANAT wrote:
> Merhaba,
>
> Merakımdan soruyorum. (ve tabii bilginiz varsa) Sanırım donanımım
> desteklemese Windows'da aynı anda birden fazla ses duyma imkanım
> olmazdı. Peki Windows'da bunu nasıl başarıyorlar ? Söz konusu
> kısıtlılık
> esd'den mi yoksa başka birşeyden mi kaynaklanıyor ?

sene 2001, w2k kullaniyorum, oyun oynarkan bi yandan muzik
dinleyemiyorum. dinlemek icin winamp ciktisinin directsound olmasi
gerekiyor. (sonradan bu isi duzeltti windows sanirim)

ozetle donanim desteklemese de yazilimsal karistirma yapilabiliyor.
zaten esd,arts bu isler icin cikti. windows bu isi kullaniciya gorunmez
yapiyor diye dusunebilirsiniz.

windows'un bu konuda gelismis gorunmesinin asil sebebi, tek elden olmasi
ve tasinabilirlik derdi olmamasi.

linux de ise cesitlilik var ister istemez, ve de en onemlisi linux de
kullandiginiz uygulamalarin cogu diger unix lerde de calismak "zorunda".
o nedenle gelistiriciler linux'e ozgu cozumler yoluna gidemiyor (alsa
gibi)

> Config dosyasının içine bahsedilen şeyleri yazınca hakkaten oldu.
> Slackware'deyken ben .mplayer içerisindeki config dosyasını hiç
> kullanmamıştım. Debian'da neden böyle oldu peki ? Paket
> eksikliklerinden
> mi ?

o config dosyasinin bir de sistem genelinde gecerli bir hali var,
slackware de ki ayarlar zaten yapilmis olabilir.
ama alsa'nin dagitim bagimsiz baska bir sorunu var ki siz ilk durumda
ona yakalanmissiniz.

> Bir de zoom=1 opsiyonu ne işe yarıyor ?

xv ve x11 in farkini biliyorsunuz heralde.

x11 (X genel olarak), ag uzerinde seffaf caliscak sekilde tasarlandigi
icin dogrudan donanimsal destek konusunda biraz geriden geliyor.

o yuzden goreceli olarak oldukca yavas. hele de buyutme kucultme
islemleri istemci uygulama tarafindan yapilinca.

mplayer'i yapanlar eskiler zorlanmasin diye x11 surucusu kullanildigi
zaman yazilimsal buyutme kucultme isini acikca belirtilmedikce
yaptirmiyorlar

zoom=1 (ya da komut satirindan --zoom) demek, gerektiginde yazilimsal
buyut kucult demek.

eger surucu xv ise buna gerek yok zaten, xv surucusu kendisi buyutup
kucultebiliyor (cogu da donanimsal)

> Lütfen yanlış anlamayın; aç gibi soru soruyorum biliyorum :) Ama LKD
> mailing listlerinde sorduğum birçok soruya cevap alamazken burada
> farklı
> bir ilgiyle karşılaşınca insan hakkaten doğru yolu bulduğu hissine
> kapılıyor.

diger liste sakinlerini bilemem ama, soru sorulmasindan rahatsizlik
duyulacagini zannetmiyorum.
hepimiz elimizden geldigince okumaya takip etmeye calisiyoruz.

kolay gelsin,

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan