Re: Mplayer Sorunu

Çrş, 2005-01-05 tarihinde 21:09 +0200 saatinde, Alper KANAT yazdı:
> Merhaba,
>
> Merakımdan soruyorum. (ve tabii bilginiz varsa) Sanırım donanımım
> desteklemese Windows'da aynı anda birden fazla ses duyma imkanım
> olmazdı. Peki Windows'da bunu nasıl başarıyorlar ? Söz konusu kısıtlılık
> esd'den mi yoksa başka birşeyden mi kaynaklanıyor ?

Bu sorun biraz driver dan biraz da donanımdan kaynaklanıyor aslında
mesela sb-live gibi kartlar aynı anda iki ses almayı native olarak
destekliyor ve bu seriden bir ses kartı kullanırsanız sadece alsa
kullanarak esd ya da arts kullanmaya gerek kalmadan aynı anda 2 sesi
birden alabiliyorsunuz. fakat bazı donanımlar bunu desteklemiyor ve
yazılım bazlı sample mixing yapma gereği duyuluyor bu durumda esd gibi
ses sunucuları kullanmak gerekiyor.
burda ayrıntılı anlatılmış bu konu
http://desktops.linux.com/desktops/04/08/09/1513255.shtml?tid=25

> Config dosyasının içine bahsedilen şeyleri yazınca hakkaten oldu.
> Slackware'deyken ben .mplayer içerisindeki config dosyasını hiç
> kullanmamıştım. Debian'da neden böyle oldu peki ? Paket eksikliklerinden
> mi ?
Aslında paket eksikliğinden kaynaklanmıyor. Debian da bazı ayarları
kendin yapman gerekebiliyor mesela ben debian yüklediğimde root olarak
konsolda ls komutuyla dosyalara baktığımda klasörleri çalıştırılabilir
dosyaları renkli görememiştim ya da tab tuşuna bastığımda komutların
parametreleri tamamlanmıyordu bunları yapmak için .bashrc dosyasını açıp
ayarları yazmam gerekti. bu durum belki değişmiştir, en son debian
kurmamın üzerinden bir nerdeyse bir 8 ay geçti galiba.

> Bir de zoom=1 opsiyonu ne işe yarıyor ?

man mplayer :)

-zoom
              Allow  software  scaling, where available.  Can be used to
force
              scaling with -vf scale.
              NOTE: -vf scale will ignore -x / -y / -xy / -fs / -aspect
with-
              out -zoom.