Re: Mplayer Sorunu

On Wed, 2005-01-05 at 19:03 +0200, Alper KANAT wrote:
> Sorun mplayer -ao esd a.mpg yazınca çözüldü, hakkaten sesle kartıyla
> ilgili problem varmış. Peki XMMS esd'yi kullanırken, X içerisindeki
> başka bir uygulamadan ses duyabilecek miyim ? Çoklu ses ortamı için ne
> yapmalıyım ?

her seferinde -ao esd , -vo xv gibi seyler yazmaniza gerek yok
~/.mplayer/config
bu is icin var,

esd kullanan uygulamalar ayni anda ses verebilirler, dmix kullanmazsaniz
veya ses kartiniz cok kanalli ciktiyi desteklemiyorsa, esd ve esd
olmayan uygulamalari ayni anda calistirmanin yolu yok gibi.

oss kullanan uygulamalar, esddsp diye bir sarmac ile, arts uygulamalari
ise arts sunucusu esd uzerinden calistirilarak uyum saglanabilir.

> Az önce bir sorun daha keşfettim. Video oynarken F'ye basarsam
> görüntü
> full ekran olmayıp aynı boyutta kalmaya devam ediyor...???

eger tus sorunu degilse, Recai Oktas'in dedigi
mplayer -vo xv
i deneyin, xv de sorun varsa
mplayer -zoom
muhtemelen isinize yarar (ekran kartiniz cok eski degilse)
xv kullansaniz bile config dosyasina zoom=1 satirini eklemenizi oneririm
vo=xv,x11
satiri da oncelikli tercihin xv oldugunu belirmek icin eklenebilir

> Bu arada Emre, senin dediğin yere baktım. GStreamer içerisinde
> ayarlarım
> şöyle (ve başka bir seçimim yok özel seçim yapma dışında maalesef -
> kesin bi sorun var...)

muhabbet ne bilmiyorum ama gstreamer-esd ya da gstreamer0.8-esd, esd
ciktisi almanizi saglar, muhtelemen ayarlarda da gorunur.

hangi gstreamer'i yuklediyseniz o surum numarali paketi secin
apt-cache -n search ^gstreamer
tum gstreamer paketlerini gosterir,
gstreamer-plugins (ya da gstreamer0.8-plugins) tum eklentilerin
kurulmasini saglar.

kolay gelsin
-aab

--