nvidia xmms debian ??? -4-

tekrardan selam. tek tek herþeyi izah edeyim. Ben internetten bu
siteden ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/sarge/
debian-sarge isolarýný aldým. aslýnda arkadaþým internetten aldý ben cdleri ondan
aldým ama oda herhalde iso bu siteden çekti. Elimdeki CD'ler þu þekilde
etiketli "Debian GNU/Linux testing "Sarge" - Official Snapshot i386
Binary-1". ve bu CDler netten yaklaþýk olarak bir hafta önce alýndý. þimdi

1. gerçek : kurulumdan sonra içinde gelen xmms sorunlu.
simge durumuna küçült dediðim zaman sadece anapencere aþaðýya iniyor
ekolayzýr ve playlist aþaðýya inmiyor. sorunu düzeltmek için xmms/stable
kuruyorum sorun ortadan kalýyor.
2. gerçek : nvidia sürücüsünü kurduktan sonra xmms çalýþmýyor
nvidia sürücünü 2 yolla yükledim. 1- CDlerden debianý kurdum ve içinde
gelen xmms/testing-> xmms/stable yaptým önce xmms sorununu halletim
nvidia sürücüsünü kurdum , xmms çalýþmaz oldu. 2- CDlerden debianý kurdum
xmms'i hiç kurcalamadým , hemen gidip sadece nvidia sürücülerini kurdum
ve xmms yine çalýþmaz oldu. sonuç olarak xmms/testing xmms/stable
farketmiyor. xmms ne olursa olsun nvidia dan sonra xmms çalýþmaz oluyor.

1 NEDEN nvidia sürücülerini yuklemeden önce xmms/stable ile Downgrade
yaptýðým zaman "libvorbis0" baðýmlýklýk progroblemi yapmýyor KDE
programcýklarýný kaldýrmýyorda herþey gayet düzgün çalýyor ?

2 NEDEN nvidia sürücülerini yukledikten sonra xmms bozuluyor ?

3 NEDEN nvidia sürücülerini yukledikten sonra xmms çalýþtýrmak için
gerekli paketlerden biri olan libvorbis0 yüklerken neden KDE
programcýklarý kaldýrýlýyor.
14 upgraded, 5 newly installed, 224 to remove and 20 not upgraded

4 NEDEN : diyelim ki libvorbis0 baðýmlýlýk nedeniyle KDE
programcýklarýný kaldýrýyor olsun. ve hadi diyelim xmms/stable eski bir libvorbis0
kullansýn. ve ben libvorbis0 kurmak isterken apt bakýyorki sistemdeki KDE
programcýlarý yeni libvorbis0 kullanýyor buyüzden gidiyor libvorbis0
kullanan bütün programlarý kaldýrýyor ve eski libvorbis0 kuruyor. bu
sefer xmms çalýþýyor ama KDE programcýklarým gidiyor. daha sonra apt-get
install kde dediðim zaman, KDE programcýklarýmý kuruyorum ama bu sefer
gene xmms çalýþmýyor. böyle bir kýsýr döngüye giriyor. Peki bu uyumluluk
sorunu neden nvidia sürücülerini kurmadan önce yaþanmýyor. sürücüleri
kurmadan önce xmms/stable kurdum ve hiçbir sorun yaþanmadý herþey gayet
güzeldi.

Bilirsiniz sarga isolarý günlük yada haftalýk belli periyotlarla
düzenlenir. acaba bu sorunun kaynaðý sadece o güne denk gelen isolardan
kaynaklanmýþ olabilir mi ?

Bu arada debianda yeniyseniz diye birþeyler söylemiþiniz. Evet debianda
çok eski sayýlmam ama uzun zamandýr linux kullanýyorum. Redhat , FC,
Mandrake, Suse kullandým. Hatta daha önce çok kýsa süreliðine debianda
kullandým. Bakýn butun daðýtýmlar arasýnda öyle trajik farklar yok. paket
yönetim sistemleri ve bazý þeyler farklý ama okadar ciddi farklar yok.
Ýþ biraz araba kullanmaya benziyor. Eðer araba kullanmayý biliyorsanýz
bütün arabalarý kullanýrsýnýz. Farklý bir arabaya bindiðinizde biraz
yabancýlýk çekebilirsiniz ama bir turdan sonran hemen alýþýrsýnýz.

Debian hakkýnda hep güzel þeyler duyardým , hatta çoðu sitede Debianýn
testing ve unstable sürümlerinin bile diðer daðýtýmlarýn stable
sürümlerinden daha kararlý olduðu hep söylenir. Ama yaþadýðým bu deneyimden
sonra Debina olan güvenim çok ciddi þekilde sarsýlmýþ durumda ve debian
için söylenen kararlýdýr durumu biraz hava gibi gelmeye baþladý.

Ama sabýrlý biriyim sonuna kadar problemi hallettmeye çalýþacam. Bu
konuda yardýmlarýnýz ve fikirleriniz bekliyorum.

NOT : Daha fazla ayrýntý için lütfen daha önce gruba yollanmýþ "nvidia xmms debian ???" baþlýklý maillere bakabilirsiniz.

Teþekkür Ederim.

Do you Yahoo!?
Yahoo! Mail - Easier than ever with enhanced search. Learn more.