Re: nvidia xmms debian ??? -8-

   En son gelen mektupları okudum.  Sorununuzu giderebilmiş
olduğunuza sevindim.  Yazdığınız 4 numaralı mektuptan aşağıdaki
alıntı ile ilgili bir şey yazmak istiyorum.

> tekrardan selam. tek tek herşeyi izah edeyim. Ben internetten bu
> siteden ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/sarge/
> debian-sarge isolarını aldım. aslında arkadaşım internetten aldı ben cdleri ondan
> aldım ama oda herhalde iso bu siteden çekti. Elimdeki CD'ler şu şekilde
> etiketli "Debian GNU/Linux testing "Sarge" - Official Snapshot i386
> Binary-1". ve bu CDler netten yaklaşık olarak bir hafta önce alındı. şimdi
>
> 1. gerçek : kurulumdan sonra içinde gelen xmms sorunlu.
> simge durumuna küçült dediğim zaman sadece anapencere aşağıya iniyor
> [...]

   Şimdi yazacaklarımı "benim sistemimde gayet güzel çalışıyor" demek
için değil de sizin ilk yaşadığınız sorununuzun kaynağı ve belki de diğer
yaşadıklarınızla ilgili olabileceğini düşündüğümden belirtmek istiyorum.

   Bence sizin elinizdeki CDlerde sorun var çünkü benim bir buçuk
hafta kadar önce yeni yaptığım bir testing kurulumu sonrasında xmms'in
playlist ve ekolayzır pencereleri ana pencere ile birlikte aşağıya iniyor.
(Simge durumuna küçültmekten bahsederken kastettiğiniz bu değilse o zaman
sorunu yanlış anlamışım demektir.)  Kurulum için
http://www.debian.org/devel/debian-installer/
adresinden  i386 mimarisi için netinst CD ISOsunu indirdim.  İlk kurulumu
bundan yapıp gerisini de ağdan aldım.  /etc/apt/sources.list içerisinde de
öyle karışık bir şey yok.  Yalnızca

deb http://ftp.debian.org/debian/ testing main
deb-src http://ftp.debian.org/debian/ testing main

deb http://ftp.us.debian.org/debian/ testing main
deb-src http://ftp.us.debian.org/debian/ testing main

deb http://security.debian.org/ testing/updates main

(A.B.D.de olduğum için Türkiye yansılarını kullanmadım.)

   Biraz önce meraktan xmms'i açtım.  Playlist ve ekolayzır pencerelerini
de açtım.  "Aşağı bakan ok ucu"na tıkladığım zaman bütün üç pencere
aşağıya iniyor.  Yapışık ya da ayrı olmaları farketmiyor.  Ama pencerenin
üst kısmına çabukça iki kere tıklarsam yukarı çekilip yalnızca düz bir
yatay çubuk haline gelmesi üç pencere için ayrı ayrı işliyor.
Kastettiğiniz sorun bu ikincisi ise o zaman CDlerinizle ilgili
söylediklerimi geri alıyorum.
(xterm içinden xmms yazarak başlatınca libmikmod.so.2'yi bulamadı ama
libmikmod2 paketini kurunca bu giderildi, alta inme davranışı düzgün bir
şekilde devam ediyor.)

   Sistemimde nvidia sürücüsü kurulu değil (zaten kart nvidia değil) ama
siz nvidia sürücülerini kurmadan önce de yukarıdaki sorunu yaşadığınıza
göre ilk testing kurulumunuzda bir sorun olduğunu, bunun da CD'den
kaynaklandığını tahmin ediyorum.  Eğer böyle ise belki ondan sonra
yaşanan sorunlardan da bir kısmı CD ile ilgili olabilir.  (örneğin
bağımlılık sorunu varsa belki 224 paketin kaldırılması da bununla ilgili
olabilir, bilemiyorum.)

      Selim T. Erdoğan