Re: ls ile önce dizinleri, sonra dosyalari listeleme

Selam,

On Fri, 2004-12-17 at 16:10 +0200, Emre Sevinç wrote:

> Merhaba,
>
> Belki cok basittir ve ben bulamamisimdir, bir de buradaki Linux
> ustalarina sorayim
> dedim:
>
> ls kullanarak, önce dizinleri (kendi iclerinde alfabetik sirali)
> *SONRA*
> dosyalari
> (kendi iclerinde alfabetik sirali) listelemek mümkün müdür? Biraz |
> sort
> ile falan
> bakayim dedim ama öyle bir durumda ls'nin --color=auto etkisini
> kaybediyorum
> [...]
sort nasil cozuyor sorunuzu anlamadim,

ls -l |sort gibi bisey ise:

1. (once) yazim haklarina gore siralar
2. (arada) renk karakterlerine gore siralar
3. alt dizinlere girildiginde  dagilir

ben olsam soyle bisi yapardim:

function lil {
if [ -t 1 ]; then
 BLIST=$(ls -p --color "$@")
else
 BLIST=$(ls -p "$@")
fi
echo -n "$BLIST" | grep /
echo -n "$BLIST" | grep -v /
}

bu da altdizinlerdeki dizinleri en uste tasima hatasinda bulunur , ama
onun disinda yamuk yapmaz heralde (bi de dizin olmayan dosya yoksa, 0
donmez. bunu da basit bir ifle duzeltebilirsiniz

--
A. Alphan Bayazit
http://www.bayazit.net/alphan