ls ile önce dizinleri, sonra dosyalari listeleme

Merhaba,

Belki cok basittir ve ben bulamamisimdir, bir de buradaki Linux ustalarina sorayim
dedim:

ls kullanarak, önce dizinleri (kendi iclerinde alfabetik sirali) *SONRA* dosyalari (kendi iclerinde alfabetik sirali) listelemek mümkün müdür? Biraz | sort ile falan
bakayim dedim ama öyle bir durumda ls'nin --color=auto etkisini kaybediyorum
ki bunu da istemiyorum, yani renkli görmek istiyorum konsolda.

Önerisi olan?

--
Emre Sevinç
eMBA Yazılım Geliştirme