Debian Sarge ReiserFS ile kurulum problemi

Birkaç gün önce dosya sistemimi daðýtýnca Debian'ý tekrar kurmam
gerekti. Bu sefer ReiserFS dosya sistemini kurmak istedim. Ancak çok
ilginç bir problem ile karþýlaþtým.

Temel kurulum sýrasýnda að donanýmýný

eth0 : realtek ethernet
eth1 : firewire ethernet

olarak tanýmladý. Bende doðal olarak eth0 olaný seçtim ve dhcp
sunucudan ip almasýný saðladým. Ancak temel kurulum bitip sistem
kendini reboot ettikten sonra paketleri indiremedi. Konsola düþüp
syslogu kontrol ettiðimde sihirli bir elin eth0'ý firewire eth1'i
realtek olarak deðiþtirdiðini gördüm. ifconfig ile baktýðýmda eth0
up olarak görünüyordu. eth0 down yapýp eth1'i aktif edip elle ip
verdiðim halde ping atmak istediðimde network unreachable gibi bir
mesaj alýyorum.

Bu iþlemi ayrýca ve defalarca temel sistem kurulumu sýrasýnda hem el
ile hem de dhcp sunucu üzerinden ip alacak þekilde denedim. Yine bir
sonuç alamadým.

Yanlýz sistemi kernel 2.6.8 etx3 veya kernel 2.4.27 reiserFS olarak
kurunca yukarýda bahsettiðim problem ile karþýlaþmýyorum.

Bilgisayarýmýn modeli toshiba satellite S 3000-601.

Bu problemi donanimhaber.com forumuna yazmýþtým. Orada challenger
nickli arkadaþ daha önce böyle bir problem duymadýðýný yazdý. Umarým
burada doyurucu bir sonuç alabilirim.

Saygýlar

Devrim
Esentürk

Bu E-posta AdaNet Webmail servisi ile gonderilmistir.
http://www.ada.net.tr