Exim4 vs Postfix [Was: Bir Kac Yeni Dokuman]

* Abdullah Ramazanoglu [2004-09-08 09:57:05+0300]
> begin  Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> dedi ki:
>
> Konuyu biraz açabilir misiniz? MTA seçiminde Exim ile Postfix arasında
> kesin bir tercih yapamıyorum. Debian Exim'i tercih ettiği için
> şimdilik Exim kullanıyorum ama Debian'ın Exim tercihindeki ana etkeni
> bilmiyorum. Exim GPL, Postfix özel lisanslı ama ikisi de "serbest"
> lisans kapsamına giriyor. Belki de daha başka bir sebep yüzünden
> Exim tercih ediliyordur ama, kesin bir tercih yapabilmem için yeterli
> veri yok elimde.

Exim'in neden ontanimli MTA oldugunu acikcasi ben de net bilmiyorum.  Su
sundan daha iyidir diyecek kadar yeterli teknik bilgim de yok.  Genel
olarak Postfix'in teknik acidan Exim'den daha ustun olduguna iliskin bir
kanaat mevcut.  (Fakat bu yarginin Exim4'ten sonra tekrar ele alinmasi
lazim.  V4, V3'e gore cok sayida yenilik barindiriyor.)  Bu kanaatin bir
sonucu olsa gerek ki Bruce Perens'in Debian tabanli dagitimi Userlinux
ontanimli MTA olarak Postfix'i secmis durumda.  Userlinux listesinde
uygulama tercihleriyle ilgili Rationale'leri aratirsaniz konu hakkinda
daha ayrintili bilgi bulabilirsiniz.

Ote yandan...  Benim Exim4'u tercih etmem basit birkac nedenden
kaynaklaniyor:

* Ontanimli MTA, ekstra kuruluma gerek yok.
* Paket gelistiricilerini cok aktif ve bilgili buluyorum.
* Ilk iki maddenin bir sonucu olarak daha kararli duruyor.
  (Bugun itibariyla: Postfix -- toplam bug/RC bug: 106/3, Exim4 -- 67/0
  guvenlik guncellemelerinde onemli bir husus bu.)
* Debconf tabanli kolay yapilandirma (exim4-config).
* Zengin paket cesitliligi (exim4-daemon-{light,heavy} ve dokumantasyon.