Re: Bir Kac Yeni Dokuman

* Serdar Aytekin [2004-09-07 21:53:58+0300]
> Firsat buldukca, geneli debian uzerinde yogunlasmis eksik/kusurlari ile
> bir kac dokuman hazirlamaya calistim. Faydali olabilmesi dilegiyle.

Elinize saglik, gayet ozenle hazirlanmis bu belgeler inceledim.  Yeni
kullanicilar icin cok yararli olacagina eminim.

> 1- Debian Gnu/Linux Kurulumu (Sarge) :
>
> http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge-install.html

Bazi kucuk notlar:

* #250789 nolu hata yuzunden kurulum tamamlanip konsola dustugunuzde
  Turkce karakterlerin goruntulenmesinde sorunlar yasaniyor.  Bu
  sorunlar makineyi yeniden baslattiginiz ilk anda yok olacaktir.
  Yeniden baslatmak yerine su komutu kullanabilirsiniz:

    /etc/init.d/console-screen.sh restart

* Yeni kullanicilar icin "Gorev secici"deki "Masaustu ortami" secenegini
  ozellikle oneririm.  KDE ve GNOME gibi iki devasa ortami kuran bu
  gorevi tecrubeli kullanicilara tavsiye etmiyorum tabii ki.

* Kurulumun _mutlaka_ Turkce yapilmasini vurgulamamiz da yarar var.
  Ancak bu sayede geliskin bir Turkce sisteme sahip olacaksiniz.  Sistem
  iletilerini Turkce gormek istemeyenler daha sonra birkac ayarla bunu
  degistirebilirler.

* Sizin de belirttiginiz gibi Turkce gerceklestirilen bir kurulum
  sonrasinda sistem yereli ve klavye ayarini yapmaya gerek yok.  Fakat
  tr_TR.UTF-8 yerelini kullanmak isteyecekler yerel ayarina tekrar
  girmeliler.  (Not: console-tools paketindeki son degisikliklerden
  sonra klavyeyi Unicode olarak ayarlamaya gerek yok.  Bu secenek geriye
  dogru uyumluluk icin var, gelecekte tamamen kaldirilacaktir.)

* RC2'de eklenen debconf-seed + localization-config ile fazladan bir X
  klavye ayarina da gerek olmayacaktir.

* Nvidia suruculerinin kurulumunda 2.6 cekirdekle birlikte
  -kolaylastirici- bazi onemli degisiklikler oldu.  Denemedigimden bu
  konuda birsey diyemeyecegim, not etmek de yarar var.

* xterm, rxvt gibi klasik programlara Turkce destegi kazandirmak icin
  'language-env' paketinin on tanimli seceneklerle (yani "Genisletilmis
  ayarlar"i "hayir" seklinde birakarak)  kurulmasini da oneririm.

* Son olarak; Exim'i sevelim, koruyalim :-)