VLAN Uygulaması

Arkadaşlar merhaba, mevcut bir yapımız var, FreeBSD + windows 2000 + Novell server şeklinde. Merkezi sistem  Windows 2000 üzerinde kurulu( DHCP, DNS, AD, RRAS, TS) BIND DNS , Firewall, Qmail Server, Squid ve Hosting işlemi de Free BSD üzerinde, Novell ise Muhasebe uygulamalarını çalıştırıyor. Windows 2000 için ADSL 2 MB, BSD için 256 KB LL hat mevcut.

Bu yapıya göre kapalı devre VoIP uygulaması yapmak istiyoruz( 2 fabrika, 2 şube 2 mobil ekip arası), Debian 3.0 kurup(BİM e ) BİM i normal ağdan ayırıp VoIP sistemini debian üzerinden internete çıkartmayı düşünüyorum. Aynı zamanda Debian a 2. bir ethernet kartı daha takıp(gerektiği kadar artık :) ) routing işlemi ile iç ağ`a bağlamayı( gerektiği hallerde biz var olan network e girebilmeliyiz tabi dimi ) böylece BİM e ait farklı bir network üzerinden VoIP uygulamasını çalıştırarak bandwidth genişliğini farklı bir networkten çıkartarak mevcut sistemi kastırmama yoluna gitmeyi düşünüyorum.

Sorum ise bunu nasıl yapıcam ? :)) yada yapabilirmiyim ? windows 2000 deki gibi bilgisayara takacağım 2.-3. ethernet kartlarını yönlendirici olarak kullanabiliyormuyum ? bir VLAN uygulamsı nasıl yapılıyor ?  Tabi bu arada içeriden ve bu 2. network e dışarıdan gelebilecek saldırılara karşı bir firewall da oluşturmak( tercihen IPF)  mantıklı olur diye düşünüyorum.

Yorumlarınız ve izlenecek yol hakkında yardımlarınızı bekler iyi çalışmalar dilerim.

Mehmet Halil SERÇE
    BİM-MCSE
Altınbaşak Tekstil A.Ş.