RE: YNT: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk denemebasarisiz!

Title: RE: YNT: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk denemebasarisiz!

>RAM sorun lu gibi grnyor, memtest86[1]'y kullanarak birka saat
>RAM'i test edin, herhangi bir sorun var ise listeleyecektir. buna gre
>RAM'leri degitirin-cikarin, herhangi bir sorun kmazsa byk itimalle
>RAM'in hzn drmeniz gerekebilir.

Hmm, sanirim bu konuda dostum Tolga'nin da süphesi
var cünkü makina acilirken, daha bootloader yüklenmeden
gelen temel BIOS ve donanim testi mesajlarinda DRAM'in
hizinin 133'e ayarlanmis oldugunu ama bunun 100 olsa
daha iyi olacagini belirten bir uyari ile karsilasiyorduk.
Bunun üzerinde cok durmadik ama bu yorumlardan sonra
sanirim DRAM calisma frekansini 100'e cekip bir daha
denemekte fayda var, yine de KDE ortaminda pencere titlebar
gelmemesi ile bunun bir ilgisi olabilir mi bilmiyorum, ilgisi
olmasa gerek diye düsünüyorum. x-window ve KDE'yi apt-get install kde
ve apt-get install x-window-system seklinde yükledik (tasksel'i
GNOME'u da yükleyecegi icin kullanmak istemedik, gerekirse sonra
kurariz diye).

Bu yorumlari destekleyici bir baska bulgu ise simdiye kadar
birkac kez kernel panic hatasi almamiz ve sistemin bazi mikroislemci
yazmaclarinin degerlerini ekrana bastiktan sonra cakilmasi. Umarim
tek problem RAM'in hizi ile ilgilidir ve yapisal bir sorun yoktur
(eski makinalar icin kaliteli EDO ram filan bulma güclügü göz önünde bulundurulursa
ne demek istedigim daha iyi anlasilir).

Ayrica apt-get install kdesktop falan demek gerekiyor mu
bilmiyorum ancak yukaridaki "segmentation fault" yüzünden
apt-get install denemesini yapmak mümkün olmadi, bu hatayi
giderip tekrar denemekte fayda var.

KDE'nin performansi simdilik hic fena görünmüyor (Debian,
P-II 400 Mhz'i beklentilerimin üzerinde optimize sekilde
kullaniyor) ancak yukaridaki hatalari gidermeden daha
fazla ilerlemek de mümkün degil (GUI anlaminda, yoksa konsol
ortaminda gayet güzel is güc yapiyoruz).

Eger bu isin altindan kalkabilirsek bir de Pentium 133 Mhz
islemcili daha düsük bir makinaya Debian kurmaya
calisacagiz (ana hafizasi sanirim 32 MB falan).

Türkce Debian sitesi icin bir belge önerisi:

- 7-8 yillik ya da daha yasli, emektar makinalara, Pentium'lara,
P-II'lere, P-III'lere nasil modern GUI'li Debian kurulur kilavuzu.

Benim gördügüm $ey: Islemci P-II 400 Mhz gibi günümüz standartlarina
göre cok düsük kabul edilen bir islemci olsa dahi (P-II'yi asagilamiyorum,
gayet güclü bir islemci oldugunu kabul ediyorum) *ANA HAFIZA'si 256 MB
ya da 512 MB yapilabilirse*, cok kötü olmayan bir ses karti takilirsa
ve *FENA OLMAYAN BIR GRAFIK KARTI* takilirsa güclü bir GNU/Linux sunucu
olmanin yanisira gayet güzel de bir multimedya PC olarak, GUI ortam
olarak son kullaniciya hizmet verebiliyor.

Ancak bu eski makinalarin eski model RAM ve harddisk problemi nasil giderilir,
belki de bu Linux konfigürasyonundan cok daha zor bir problem! Maalesef
acimasiz piyasa kosullarindan ötürü gayet güzel is görecek RAM ve eski HDD
bulma sIkIntIsI var, en azindan Kadiköy piyasasinda P-II ya da Pentium
makinaniz icin hafiza ve 10GB-20GB civari HDD istediginizde bulmaniz
güc oluyor, bulsaniz bile zor bulunuyor olmasindan ötürü nerede ise son
teknoloji ürünü 40GB-80GB'lik HDD'lere yakin fahi$ fiyat etiketi koyuyorlar :(

Not: rcconf'un testing deposunda olmamasi ile ilgili bir yorumu olan
var mi?

http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=rcconf&searchon=names&subword=1&version=all&release=all