Re: YNT: Sarge Installer ile Debian kurulumu denemesi: Ilk denemebasarisiz!

    ES> ... Umarim tek problem RAM'in hizi ile ilgilidir ve
    ES> yapisal bir sorun yoktur (eski makinalar icin kaliteli EDO ram
    ES> filan bulma güclügü göz önünde bulundurulursa ne demek
    ES> istedigim daha iyi anlasilir).

O makine SDRAM DIMM kullaniyor olabilir.

    ES> ...  KDE'nin performansi simdilik hic fena görünmüyor
    ES> (Debian, P-II 400 Mhz'i beklentilerimin üzerinde optimize
    ES> sekilde kullaniyor) ancak yukaridaki hatalari gidermeden daha
    ES> fazla ilerlemek de mümkün degil (GUI anlaminda, yoksa konsol
    ES> ortaminda gayet güzel is güc yapiyoruz).

Size oyle geliyordur.  Eger donanim problemi varsa makine eninde sonunda
dosya sistemini bozacaktir.

    ES> Türkce Debian sitesi icin bir belge
    ES> önerisi: - 7-8 yillik ya da daha yasli, emektar makinalara,
    ES> Pentium'lara, P-II'lere, P-III'lere nasil modern GUI'li Debian
    ES> kurulur kilavuzu.

"Once bir gece boyunca memtest calistirilir" seklinde baslamali.

    ES> Benim gördügüm $ey: Islemci P-II 400 Mhz
    ES> gibi günümüz standartlarina göre cok düsük kabul edilen bir
    ES> islemci olsa dahi (P-II'yi asagilamiyorum, gayet güclü bir
    ES> islemci oldugunu kabul ediyorum)

Easinda o donemde cache hizi nedeniyle 400MHz celeronlar 400MHz P-II'lerden
daha hizli olabiliyordu.

    ES> *ANA HAFIZA'si 256 MB ya da
    ES> 512 MB yapilabilirse*, cok kötü olmayan bir ses karti
    ES> takilirsa ve *FENA OLMAYAN BIR GRAFIK KARTI* takilirsa güclü
    ES> bir GNU/Linux sunucu olmanin yanisira gayet güzel de bir
    ES> multimedya PC olarak, GUI ortam olarak son kullaniciya hizmet
    ES> verebiliyor.

Bu tip isler icin _fena_ grafik karti bulmak zor zaten.  3D
kullanilmayacaksa 16 bit renkle yeterince hizli calisiyor 4-5 sene
evvelinin kartlari.

    ES> Ancak bu eski makinalarin eski model RAM ve
    ES> harddisk problemi nasil giderilir, belki de bu Linux
    ES> konfigürasyonundan cok daha zor bir problem!

Harddisk problemki eger net ortami varsa makineyi disksiz calistirarak
halledilir ama nfs uzerinden swap problemli olabildigi icin hafizayi
yuksek tutmak lazim.  Aslinda kurulum icin de bu gecerli.  Bunu
detayli yazacak durumda degilim su an ama boyle arkadasa yardim debian
kurulumlari da esasinda bir floppyle nfs-rootlu boot edip
sfdisk+mkfs+mkswap+tar+lilo ile hallolabiliyordu.  Bu 80lerin teknolojisi
oldugu icin yeniden kesfedilmeyi bekliyor tabi.

iyi bayramlar,

BM