RE: Turkce Debian Sitesi Olusturulmasi Hususunda

Herkese Merhaba,

Gelen onerilerin plone veya drupal tarzi sistemlerde yogunlastigini
anliyorum. Plone'a soyle bir baktim gercekten hos ve daha derli toplu bir
sisteme benziyor. Demo amacli bir kurulum yapip, arti ve eksilerini
degerlendirip karar verebiliriz. Bu konuyla ilgilenip sizlere bilgi
verecegim. Ayrica bir adresden demoyu yayinlayip, liste uyelerinin degerli
fikirlerine tekrar basvurabiliriz.

Ikinci konuda gelecek ve yayinlanacak belgelerin bir sablona oturtulmasi
hususuydu. Belki bu konudaki calisma zamana yayilip, ilk onceleri gelen
belgeler sitenin direk yonetimi ile ilgilenecek kisi/kisilere gonderilir,
gelen belgeler bu kisiler tarafindan mumkun oldugunca uygun bir sablona
oturtulup yayinlanabilir. Yani en azindan ilk baslarda ne kadar belge
gelecegininde belli olmamasi goz onunde tutularak illaki su formatta
belgeni hazirla gonder demek yerine gelen belgelerin sablona oturtulma
islemine bir kac gonulluye devredilebilir. Daha sonralari sitenin
standartlari oturdukca ortaya en dogru ve duzgun sablon cikar.
Kullanicilardan da bu sablona uygun belge hazirlamasi istenir, bununla
ilgili onlara verilebilecek bir taslak varsa o verilir, onun uzerinden
calismalarini yapmasi istenir.

Ilk baslarda, yeterki belge olsun mantigi ile cok da standartci olmamak
belge akisini gozlememleyip ona gore sonra daha uygun yapilandirmaya
gitmek uygun olabilir.

Recai Bey'in dile getirdigi gibi, Subversion ve DocBook ikilisi ile bir
yapi olusturmak gercekten cok hos olabilir. Subversion ve Docbook ile
ilgili yeterli deneyimim olmadigi icin bu konuda yorum yapamamakla
birlikte, yine zamanla sistem bu sekilde daha profesyonel bir sekle
getirilebilir diye dusunuyorum.

Dedigim gibi, ilk once Plone kurup, artilarini eksileri cikartip bilgi
verecegim. Bu arada Sevgili Murat Demirten'de debian-tr.org'un hostunu
uygun yere aktarma kismini halleder saniyorum.

Turk Debian kullanicilari icin guzel bir basvuru kaynagi olusturabilmek
hususunda emek vermek isteyen, fikirlerini beyan eden Arkadaslara Tesekkur
Ederim.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin